محدودیت‌ها و ملاحضات ارتودنسی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : نت ویر

از انجایی که دوران بارداری یک از حساس‌ترین دوران زندگی بانوان است. بنابراین باید در انجام بسیاری از فعالیت‌ها تجدید نظر و با دقت و با راهنمایی متخصص تغذیه، ورزش‌ها و داروهای لازم را انتخاب کنید. برای انجام خدمات دندانپزشکی نیز باید بسیار دقت کرد و ملاحظات لازم را انجام داد. با توجه به موارد گفته شده نکات زیر باید در زمان ارتودنسی در بارداری مد نظر گرفته شود:

در دوران بارداری دندان‌ها و لثه‌ها به علت تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون حساس‌تر می‌شوند. وجود این حساسیت در کنار درد طبیعی ناشی از ارتودنسی ممکن است برای مادران باردار دردناک باشد.

به علت تغییرات هورمونی در این دوران قابلیت جا به جایی دندان‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع بر روند درمان ارتودنسی اثر می‌گذارد. در اینجا پزشک متخصص با انتخاب بهترین نوع بریس متناسب با شرایط مادر باردار، برای دستیابی به بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه تخصص و تجربه خود را به کار می‌گیرد.

افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌تواند به واکنش‌ لثه به جرم و پلاک را تحت تاثیر قرار دهد. این امر ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه شود. ایجاد این وضعیت در مادران بارداری که ارتودنسی کرده‌اند(یا نکرده‌اند) امری طبیعی است.

اگر برای درمان ارتودنسی در دوران بارداری نیاز به کشیدن یک یا چند دندان باشد. بهتر است درمان را به بعد از زایمان موکول کنند چرا که برای کشیدن دندان نیاز به داروی بی حسی است که برای سلامت نوزاد خطر دارد.

در این دوران مراقبت از دندان‌های سیم‌کشی شده بسیار دشوار است. مادران بارداری که در دوران بارداری خود تهوع صبحگاهی دارند استفاده درست از کش‌های ارتودنسی و نگهدارنده‌های ارتودنسی را برای آنها محدود می‌کند.

کاهش اشتها و حالت تهوع از دیگر علائم دوران بارداری است حال اگر در این دوران ارتودنسی هم انجام شده باشد غذا خوردن را دشوارتر می‌کند. بعد از تهوع باید به خوبی دندان‌های خود را مسواک بزنند زیرا اسید ناشی از مواد لا به لای دندان‌ها باقی می‌ماند، و آسیب جدی به دندان‌ها وارد می‌کند. بناراین مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران با وجود ارتودنسی بیشتر از قبل احساس می‌شود.

هنگام قرار دادن براکت‌ها در دهان، دستکاری و یا جا به جایی آنها نیازی به بی حسی و استفاده از داروی آرام بخش نیست. بنابراین بانوان بارداری که تمایل به ارتودنسی دارند نباید نگران این موضوع باشند.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و هم چنین داندانپزشکی زیبایی ( بریج دندان، پروتز دندان و یا ایمپلنت دندان و ...) میتوانید به سایت نسخه مراجعه کنید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: