کودک خارق العاده شما: حقایق ارزشمند راجع به رشد
نوشته شده توسط : نت ویر

رشد نوزادان بسیار سریع است و مثل برق وباد می گذرد. تغییراتی هستند که متوجه آن نمی شوید مثل رشد حس چشایی یا حس بینایی.اتفاقات زیادی هستند که دراین بدن رخ می دهند وهمگی حیرت انگیزهستند.

سه حقیقت جالب راجع به رشد رادر این جا با هم می خوانیم.

افزایش وزن نوزادان: نوزاد شما درحال رشداست، اما چقدر؟ پس ازکاهش وزن اولیه نوزاد ن بعد از تولد آنها معمولا روزی یک اونس (وزنی برابر۲۸ / ۳۴ گرم) درسه ماه اول افزایش وزن دارند معمولا یک کودک یک ساله روزی دو سوم اونس افزایش وزن دارند. روبرت نیدلمن، پروفسور علم پزشکی اطفال بیان می کند که:

رشد هر کودک چهار ماهه به گونه ایست که دوبرابر وزن ابتدایی خود دارند وتا یک سالگی به سه برابرمی رسد. همچنین اضافه می کند هرماه یک تا یک ونیم اینچ افزایش طول قد دارند.

اگر این افزایش وزن را ادامه داده بودید و بدو تولد ۸ پوندوزن و ۲۰ اینچ قد داشتید.در ۲۰ سالگی باید ۲۵ فوت قدو۳۱۵ پوند وزن به دست آورید.

زمانی که نوزاد طعم نمک رامی فهمد

اگرچه نوزادان بدو تولد شیرینی،تلخی وترشی رادرک می کنند،اما تا ۴ ماهگی نمی توانند طعم شوری را بفهمند.

وتا زمانی که پرتئین های گیرنده ی حساس به سدیم در جوانه های چشایی آنها پدیدار می شود؛این امرممکن نیست قابلیت چشیدن نمک به رشدکلیه ها مربو است(لیز الیوت،پرو فسورعلم اعصاب)کلیه ها درحدود ۴ماهگی از سدیم استفاده می کنند.وبه مقدار پنیرهایی که در بارداری خوردید کاملا بی ربط است.

مرحله بینایی نوزاد:

چشمان نوزاد در  بدو تولد سه چهارم سایز بزرگسالی است و وضوح چشم آنها ۴۰۰/۲۰ است.

یعنی که آنها فقط اجسامی که تا یک فوت از آنها دور هستند را به وضوح می بینند  دید یک کودک شش ماهه به ۲۰ / ۲۰ می رسد که به تقویت بینایی او منجر می گردد (اسکات جنر،اپتومتریست).





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: