نحوه استفاده از ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا ماسک میتواند جلوی ویروس کرونا را بگیرد؟ چگونه باید از ماسک جهت مقابله با کرونا استفاده کرد؟ چگونه باید ماسک را برداشت؟ نحوه استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا چگونه است؟ پاسخ به این سوالات در این مقاله.

چه کسی باید ماسک بزند؟

مطابق گفته سازمان جهانی بهداشت افرادی که سالم هستند و علائم ویروس کرونا را ندارند تنها زمانی باید از ماسک استفاده کنند که در معرض افراد آلوده و مبتلا قرار داشته باشند.

بهترین ماسک برای مقابله با کرونا چیست؟

بهترین ماسک هایی که اکنون در بازار وجود دارد و میتوان از آن ها در برابر شیوع ویروس کرونا استفاده کرد ماسک های جراحی هستند که تحت عنوان ماسک N95 یا P شناخته میشوند. اگر میتوانید این ماسک ها را تهیه کنید و اگر دسترسی به ماسک ندارید و مدام عطسه یا سرفه میکنید از دستمال کاغذی یا آستین استفاده کنید تا مانع از پخش ذرات ریز مایع در سرفه شوید.

ماسک به تنهایی نمیتواند جلوی کرونا را بگیرد

دقت کنید که شما زمانی میتوانید از شر ویروس کرونا در امان بمانید که همه نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید. اگر شما از غیرقابل نفوذترین ماسک دنیا هم استفاده کنید اما دستهای خود را مکررا نشویید، باز هم احتمال ابتلاء شما به ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

نحوه صحیح برداشتن ماسک برای مقابله با کرونا

قبل از هر چیز نحوه استفاده از ماسک در برابر ویروس کرونا مهم است مثلا برداشتن ماسک بسیار مهم است. از آنجایی که ماسک در تمام مدت استفاده در حال فیلتر هوا است، سطوح خارجی آن میتواند آلوده باشد. بنابراین هنگامی که بخواهید ماسک را بردارید باید از دست زدن به سطح خارجی و جلویی آن اجتناب کنید. برای اینکار، ماسک را از بخش داخلی لمس کرده و آن را بردارید.

نفوذ از اطراف ماسک را به حداقل برسانید

شرط مصون ماندن از کرونا، استفاده صحیح از ماسک است. اگر شما از ماسک استفاده کنید اما ماسک به طور کامل دهان و بینی شما را نپوشاند و یا اطراف آن باز باشد، استفاده از آن دیگر هیچ فایده ای نخواهد داشت. ماسک باید همه اطراف بینی و دهان را به خوبی پوشانده باشد و نفوذ را به حداقل برساند.

هر ماسکی شما را در مقابل کرونا مصون نگه نمیدارد!

تنها ماسک هایی که بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته میشوند میتوانند از شما محافظت کنند. بنابریان تا آنجا که میشود حتما از جای مطمئن ماسک بخرید و از ماسک های دست ساز که عموما از پارچه یا نخ هستند استفاده نکنید. زیرا این دو نوع ماسک نمیتوانند مانعی بر سر راه انتقال کرونا باشند.

و در اخر در صورت بروز هرگونه از علائم ویروس کرونا سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید تا در صورت لزوم آزمایش کرونا ویروس برای شما انجام شود.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: