نکاتی برای بالا بردن تاثیر درمان ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

همانطور که می دانید ارتودنسی دندان درمانی مفید برای اصلاح طرح لبخند و صاف شدن دندان ها می باشد. اما طول مدت زمان ارتودنسی دندان ممکن است طولانی شود و این موضوع می تواند برای بسیاری از بزرگسالان آزار دهنده باشد. با اینکه اطرافیان به آنها می گویند که این صبر ارزشش را خواهد داشت، اما متقاضیان برای دیدن نتیجه نهایی شوق زیادی دارند.

شروع زودهنگام ارتودنسی دندان

کودکان باید اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی را در سن ۷ سالگی انجام دهند تا مشکلات بالقوه فک و دهانشان مشخص شود. بهترین زمان برای شروع مراحل ارتودنسی دندان زمانی است که دندان های اصلی درآمده باشند و این زمان در دختران ۱۰ تا ۱۱ سال و در پسران ۱۳ تا ۱۴ سال می باشد. هر چقدر دندان ها، فک و عضلات صورت کمتر بالغ شده باشند، درمان با سرعت بیشتری پایان می یابد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بریس های ارتودنسی زمانی می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که دهان در سلامت کامل قرار داشته باشد. احتمال حرکت لثه های تمیز و سالم بسیار بیشتر بوده و همین امر می تواند طول مدت ارتودنسی را کاهش دهد. از این رو بهتر است فضای بین بریس ها و دندان ها را تمیز و عاری از ماده پلاک نگه دارید. استفاده از نخ دندان و مسواک کردن لثه ها، دهان را سالم تر و تمیز تر نگه می دارد.

مراجعه به متخصص ارتودنسی دندان طبق موعد مقرر

پیدا کردن یک وقت خالی از دندانپزشک معمول تان سخت است حال ببینید که وقت گرفتن های مداوم از متخصص ارتودنسی می تواند تا چه حد غیر ممکن باشد. بنابراین بهتر است این مراجعات در اولویت برنامه زندگی تان قرار بگیرد به طوری که هیچ یک از آنها را از دست ندهید. با عدم مراجعه به این ملاقات ها، شما در واقع درمان ارتودنسی تان را هفته ها یا حتی ماه ها عقب انداخته اید. البته ممکن است در برخی موارد موقعیت اورژانسی پیش آید. در اینگونه موارد سعی کنید ملاقات بعدی تان را در اسرع وقت ترتیب دهید، تا از هر گونه تاخیری در روند درمان جلوگیری شود. برای آشنای با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به وبسایت نسخه مراجعه کنید

درمان های تسریع کننده ارتودنسی دندان

ابزار های درمانی دیگری مانند اکسل دنت هم وجود دارد که می تواند حرکت دندان ها را سرعت بخشد و موجب بالا بردن تاثیر درمان ارتودنسی شود. مناسب بودن روش های تسریع کننده درمان ارتودنسی در جلسه مشاوره تعیین خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (دندانئزشکی زیبایی : ایمپلنت دندان، بریج دندان، لمینت و....) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: