نوشته شده توسط : نت ویر

رشد کودک نارس: نوزاد نارس قبل از تاریخ مشخص شده به دنیا می ­آیند و اغلب شکل رشد و سلامتی دارند. بسیاری از نوزادان نارس با گذر زمان به خوبی رشد می ­کنند و زندگی شاد و سلامتی دارند. برخی کودکان نارس رشد ضعیفی دارند، چه روانی چه فیزیکی که متأسفانه بر تمام زندگی­ شان تأثیر می­ گذارد.

تعریف نارس

نوزادان معمولاً بین هفتۀ ۳۷ تا ۴۲ متولد می ­شوند و قبل ۳۷ در رحم مادر زودرس هستند. درجات مختلفی از نارس بودن وجود دارد، برای مثال یک کودک ممکن است در هفتۀ ۳۶ به طور زودرس دنیا بیاید اما مشکل سلامتی کمی داشته باشد. یک کودک ممکن است در هفتۀ ۳۰ بدنیا بیاید و مجبور باشند یک ماه در بخش مراقبت ­های ویژۀ نوزادان بستری بماند.

سن تعدیل

سن تعدیل سن تخمینی دنیا آمدن کودک منهای زمان به دنیا آمدن زودرس او است . که ابزار مناسبی برای والدین است که با آن می ­توان توانایی ­های کودک خود را با دیگران مقایسه کنیم.

اگر در حال حاضر یک  کودک چهار ماهه است و ۱ ماه زودتر به دنیا آمده است سن تعدیل او ۳ ماه است.

رشد مغز

رشد ذهنی یک کودک نارس برای والدین بسیار نگران کننده است. مغز کودک نارس به طور کامل رشد نکرده است و رشد کمتری نسبت به بقیه دارند.

رشد مغزی معمولاً به سن تعدیل بستگی دارد. به عنوان مثال کودکی که ۲ ماه زودتر متولد شده است و الان ۴ ماهه است رفتارهای یک کودک دو ماهه را انجام می­ دهد. علاوه بر این گاهی اوقات نوزادان نارس مشکلات یادگیری و رفتاری دارند و مثل عقب افتاده ­ها رفتار می­ کنند. رشد هر کودکی سرعت ­های مختلفی دارد و تنها کاری که والدین می­ توانند انجام دهند دادن عشق و آموزه­ های توأم با مهربانی­ست.

رشد بدن

 

کودکان نارس بالاخره به رشد کافی می­ رسند. ممکن است ۲ تا ۳ سال تفاوت رشدی مشاهده شود چرا که زودتئر از موعد به دنیا آمده است. فقط ممکن است کمی از همسالان خود ریز نقش ­تر شود. مثلا ممکنه یک کودک یک ساله جثه ای اندازه یک کودک هشت ماهه داشته باشد





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: