از شیر گرفتن همراه با سعی در رشد کودک
نوشته شده توسط : نت ویر

مهم است که نه تنها شما به کودک خود غذاهای مقوی بدهید و نوشیدنی های خوب بدهید بلکه برای شما و کودکتان مهم است که طی وعده های غذایی با هم ارتباط داشته باشید. این چیزها به رشد بدن و ذهن کودک شما کمک می کند.. تغذیه کودک شش ماهه به طور کامل با شیر مادر و شیر خشک تامین میشود ولی بعد از آن  کودکان نیاز به مواد مغذی دیگر و انرژی از غذاهای جامد دارند.

فرآیند از شیر گرفتن

آکادمی آمریکایی پزشکان کودکان توصیه می کند که کودکان برای حداقل یک سال با شیر مادر تغذیه شوند و هر مدت بعد از یک سال که مادر و کودک می خواهد شیر مادر ادامه پیدا کند.

اگر یک کودک یک ساله دارید و او از شیر تغذیه نمی کند بهتر است از شیر خشک غنی شده با آهن استفاده کنید. به کودک خود شیر گاو ارائه نکنید. آهن در شیر گاو به خوبی جذب نمی شود و آهن برای رشد سالم ضروری است. همینطور بعضی کودکان ممکن است بیشتر احتمال داشته باشد که به پروتئین در شیر گاو واکنش نشان دهند.

از شیر گرفتن می تواند به تدریج یا ناگهان انجام شود. به دنبال علائمی باشید که کودک شما آماده از شیر گرفتن است. برای توقف تدریجی تغذیه با شیر سینه یا شیشه شیر در حالیکه شما تغذیه با فنجان و یا غذاهای جامد را ارائه می کنید, اول غذاها با کمترین اهمیت را متوقف کنید که معمولا وعده غذایی میانه روز است. سپس وعده آخر بعد از ظهر و صبح را متوقف کنید. مهم ترین غذا را آخر از همه متوقف کنید این معمولا اولین یا آخرین وعده غذایی روز است. چه کودک شما در حال از شیر گرفتن باشد یا نه, آخرین وعده غذایی باید به تدریج جابه جا شود به صورتی که در کودک چهار ماهه  دیگر در زمان خواب نباشد و کارهای آرام سازی دیگر می تواند انجام شود..

از شیر گرفتن تدریجی

از شیر گرفتن تدریجی به آهستگی تعداد تغذیه ها با شیر مادر یا شیشه شیر را کاهش می دهد. یک بار تغذیه هر ۵ تا ۷ روز حذف می شود و به مادر و کودک زمانی برای تطابق می دهد. از شیر گرفتن تدریجی به حفظ وابستگی عاطفی, پیشگیری از تراکم شیر در سینه برای مادرانی که شیر خود را می دهند کمک می کند و به کودک امکان می دهد که راه های دیگر خوردن را یاد بگیرد. 

از شیر گرفتن ناگهانی

از شیر گرفتن ناگهانی پایان بخشیدن ناگهانی به تغذیه با شیر مادر یا شیشه شیر است و می تواند برای هر دو مادر و کودک سخت باشد. مادری که با سینه خود شیر می دهد ممکن است تراکم شیر دردناک در سینه را تجربه کند و ریسک افزایش یافته برای عفونت سینه (ماستیت) دارد. هر دو مادر و کودک ممکن است وابستگی عاططفی و نزدیکی تغذیه با شیشه شیر یا شیر مادر را از دست بدهند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: