مهمترین عامل انتقال کرونا چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

چه چیزی بیشتر از همه چیز در انتقال کرونا دخیل است؟ چگونه باید مانع دریافت ویروس شویم؟ آیا من هم در معرض کرونا هستم؟ چه کسانی بیشتر از همه به عفونت ویروس کرونا مبتلا میشوند؟ پاسخ به این سوالات در این مقاله.

عامل انتقال ویروس کرونا

سطوح آلوده محتمل ترین راه انتقال ویروس کرونا

سطوح میتوانند توسط اشخاص مبتلا آغشته به ویروس کرونا شده باشند. ممکن است شما بدون اینکه بفهمید روی سطحی دست کشیده باشید و بدون اینکه دستان خود را شسته باشید به صورت خود دست زده باشید. در چنین وضعیتی قطعا شما مبتلا به ویروس خواهید شد

عطسه، سرفه  وآبریزش بینی

مبتلا بودن شما یا شخصی که در اطراف شما است  مهم نیست چیزی که مهم است رعایت احتیاط و نکات بهداشتی است. حتی اگر مطمئن هستید که مبتلا نیستید هیچگاه بدون دستمال و یا یک مانع مثل آستین پیراهن خود عطسه و سرفه نکنید. و اگر احیانا از بینی آبریزش داشتید تنها با دستمال آن را تمیز کنید نه با دست. برای اطمینان و جلوگیری از انتقال کرونا هم، با هیچکسی دست ندهید. حتی اگر مطمئن هستید شما و کسی که با او میخواهید دست بدهید هیچ یک از علائم ویروس کرونا ندارید.

مراقب سرفه و عطسه کردن در اماکن عمومی باشید

تا آنجا که برایتان مقدور است باید در خانه بمانید و تنها برای کارهای ضروری که نیازمند خروج از خانه هستند از منزل خارج شوید. در تمام مدتی که بیرون هستید سعی کنید از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. اگر ماشین شخصی دارید میتواند با خیال راحت تری بیرون بروید. اما اگر از سیستم حمل و نقل عمومی برای جابجایی استفاده میکنید باید احتیاط کنید و مراقبت انتقال کرونا باشید.

افرادی که مستعد ابتلاء به کرونا هستند باید چکار کنند؟

با توجه به اینکه کاهش قدرت و عملکرد سیستم ایمنی بدن میتواند در مقابل عفونت کرونا مشکل ساز شود، بهترین کار این است افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتی الامکان در خانه بمانند و بیرون نروند. آن ها باید به شدت به دنبال تقویت سیستم ایمنی خود باشند برای همین منظور داشتن یک رژیم غذایی سالم سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A و C میتواند راه گشا باشد.

نکته: در صورت داشتن چندین تا از علائم کرونا ویروس حتما به پزشک مراجعه تا با انجام آزمایش ویروس کرونا در صورت ابتلا هر چه سریع تر درمان را شروع کنید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: