ساخت استخر بتنی + معایب و مزایای استخرهای بتنی
نوشته شده توسط : نت ویر

چند سالی است که ساخت و ساز استخرها در کشور ما افزایش پیدا کرده است. برآوردها نشان می‌دهد که تمایل مردم ایران به ساخت استخر بتنی بیشتر از سایر استخرها مثل فایبرگلاس و ونیل است. تام استخر در این مقاله به بررسی معایب و مزایای ساخت و نگهداری استخرهای  بتنی می پردازد.

مزایای ساخت استخر بتنی

اندازه و شکل آن در طراحی ها و اجرا قابل تنظیم است

استخرهای بتنی این امکان را به شما می دهند تا شکل استخر را به صورت دلخواه دربیاورید. این بزرگترین مزیت استخرهای ساخته شده از جنس بتن است.

دوام و استحکام بالا

مانند استخرهای فایبرگلاس ، ساختار استخرهای بتنی فوق العاده بادوام است. برخی از خانواده ها در خانه سگ نگهداری میکنند و همواره نگران این هستند که سگ یا وسیله های تیز به فضای داخلی اسخر آسیب بزنند. اما خوشبختانه درست مانند استخرهای وینیلی احتمال وارد شدن چنین آسیب هایی در استخر بتنی وجود ندارد.

معایب ساخت استخر بتنی

بیشتر کار تعمیر و نگهداری استخر بتنی با دست است

از لحاظ ماهیت، بتن بسیار متخلخل است. این وضعیت یک شرایط بسیار ایده آل برای جای دهی و رشد جلبک ها در استخر ایجاد میکند. بعد از آنکه جلبک ها در بخش های مختلف بتن رشد کردند کار تمیز کردن و از بین بردن آن ها بسیار سخت تر است.

استخرهای بتنی نیاز بیشتری به مواد شیمیایی دارند

شیمی آب موضوع دیگری در مورد استخرهای بتنی است. از آنجا که در صورت عدم نگهداری صحیح از استخر ممکن است جلبک ها در سطوح داخلی قرار بگیرند، مواد شیمیایی بیشتری برای ضدعفونی کردن و از بین بردن جلبک ها مورد نیاز است. از طرفی ضدعفونی کردن استخرهایی که جلبک دارند وقت زیادی میطلبد و نیازمند هزینه بالاتری است. علاوه بر این، بتن ماهیتی قلیایی دارد که دائماً pH آب استخر را افزایش می دهد و برای حفظ تعادل ph نیاز به افزودن منظم اسید دارد.

طولاتی بودن پروسه ساخت استخر بتنی

برخلاف استخرهای فایبرگلاس و حتی استخرهای وینیلی که می توانند طی چند هفته تکمیل شوند، اتمام ساخت استخرهای بتنی سه تا شش ماه یا بیشتر طول می کشد. طولانی بودن پروسه ساخت این نوع استخرها به دلیل این است که تمام مراحل ساخت در محل انجام میشود. این درحالی است که استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته هستند و تنها نیاز به نصب دارند. نمونه های وینیل نیز دوره ساخت نسبتا کوتاهتری دارند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت و تاسیسات استخر های شنا هم چنین موتور خانه هوشمند  می توانید با کارشناسان تام استخر مشورت کنید. 





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: