بهترین دهانشویه هنگام درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

تجهیزات ارتودنسی دندان مانند بریس‌ها ممکن است غذاهایی که باعث ایجاد و رشد پلاک روی دندان می‌شوند را جذب کنند. بدون انجام اقدامات مراقبتی صحیح، این پلاک‌ها باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. برای حفظ شکل خوب دندان‌ها پس از هر وعده غذایی یا میان وعده‌ها دندان‌های خود را با خمیردندان‌های حاوی فلوراید مسواک کنید. استفاده از نخ دندان یا مسواک‌های بین‌دندانی می‌توانند به شما در برداشتن باقیمانده غذاها در لابلای سیم‌کشی‌ها و بریس‌ها (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت و...) کمک کند. این اقدامات مراقبتی را با استفاده دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید که می‌توانند قسمت‌هایی از دهان که با مسواک و نخ دندان نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد را تمیز کنند، کامل کنید.

چه نوع دهان‌شویه مناسب شما است؟

دهانشویه‌های مختلف اثرات متفاوتی در سلامت دهان و دندان شما دارند. انتخاب دهان‌شویه یک مرحله بسیار مهم است. شما باید بدانید که چرا دهان‌شویه را انتخاب می‌کند. اگر لثه‌های شما مشکل دارد یا احتمال بروز مشکل در آنها وجود دارد باید دهان‌شویه‌های حاوی مواد آنتی باکتریایی را انتخاب کنید. اگر دندان‌های شما مستعد پوسیدگی هستند باید دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید را تهیه کنید.

سلامت لثه

دهانشویه‌های ضدعفونی‌کننده برای کاهش بسیاری از باکتری‌های روی لثه و اطراف آن طراحی شده‌اند. استفاده از دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده به کاهش احتمال ابتلا به جینجیویتی کمک می‌کند.

فلوراید

فلوراید یک ماده مفید برای سلامت دهان و دندان است و به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.

بوی بد دهان

با این که دهانشویه‌ها برای پیشگیری از تجمع باکتری‌ها در دهان طراحی شده‌اند اما بسیاری از افراد از آن برای رفع بوی بد دهان استفاده می‌کنند.

چگونه از دهان‌شویه استفاده کنیم؟

استفاده از دهانشویه‌ها واقعاً کار ساده‌ای است. شما می‌توانید قبل از مسواک کردن یا نخ دندان کشیدن یا پس از آنها از دهان‌شویه استفاده کنید. مهم نیست؛ هر موقع که به یاد آورد‌ید می‌توانید از دهان‌شویه‌ها استفاده کنید. موقع استفاده از دهان‌شویه‌ها در طول روز مهم نیست فقط باید 30 تا 60 ثانیه آنها را در دهان خود قرقره کنید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما نتایج حاصل از استفاده از این دهان‌شویه‌ها را مشاهده کنید اما زمانی که در نوبت بعدی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنید خواهید دید که ارزشش را داشته است.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: