رشد کودک – رشد اجتماعی(از یک ماهگی تا یک سالگی)
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک شما چگونه درباره ارتباطش با افراد دیگر می آموزد؟ چه موقع شروع به دوست یابی می کند؟ همه اینها با شما آغاز می شود.

این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟

کودک شما از لحظه ایی که متولد می شود، نسبت به دیگران واکنش نشان می دهد. توانایی او برای ارتباط، در طول ۱ سال اول، بیشتر محدود به شماست، به این خاطر که بیشتر تلاشش بر این متمرکز است، که چه کارهایی را می تواند به تنهایی انجام دهد- مثل گرفتن و برداشتن اجسام، راه رفتن و دیگر مهارت ها.

این مرحله چگونه اتفاق می افتد؟

کودک یک ماهه

کودک شما از ابتدا، موجودی اجتماعی ست. او لمس شدن، در آغوش گرفته شدن، اینکه با او صحبت شود و در گوشش زمزمه شود و لبخند تحویل گرفتن را دوست دارد.

در همان اوایل ماه اول، کودک شما با ادا در آوردن برایتان، شروع به آزمایش می کند. او از تماشای صورت شما لذت می برد و حتی ممکن است، بعضی حالات شما را تقلید کند. زبانتان را درآورید و ببینید آیا مشابه این کار را انجام می دهد.

کودک 3 ماهه

اکنون کودک شما بیشتر اوقات بیداری خود را به تماشای آنچه اطرافش می گذرد، می گذراند. او حتی اولین لبخند حقیقی اش را خواهد زد، یک لحظه به یاد ماندنی برای اکثر والدین. به زودی او با شروع یک رابطه با شما، از طریق لبخند زدن به روش شما و صدا درآوردن همزمان، در “صحبت کردن با لبخند” خبره خواهد شد.

کودک 4 ماهه

کودک شما در این سن، با استقبال از آنان با صدای شادی و نشاط، در حال راحت تر شدن با افراد جدید است. هنوز، هیچ کس به اندازه مادر یا پدر، به او نزدیک نیست. کودکتان مشتاقانه ترین واکنش هایش را به شما اختصاص خواهد داد، یک نشانه مسلم، از اینکه شما با او پیوند برقرار کرده اید.

کودک 7 ماهه

در بیشتر اوقات، مرد کوچک شما در حال به حد اعلی رساندن مهارت هایش، برای ارتباط واقعی برقرار کردن با کودکی دیگر است. وقتی دو کودک زیر یک سال، با مجموعه ایی از اسباب بازی ها، کنار یکدیگر قرار داده می شوند؛ معمولا تنها، و نه با یکدیگر بازی می کنند.

کودک شما حالا که پویاتر است، ممکن است یک علاقه گذرا به کودکان دیگر داشته باشد. بیشتر تعاملات، به نگاه کردن و گرفتن محدود خواهد بود، اما گاهی اوقات، لبخند خواهد زد و کوکو خواهد کرد یا صدای کودک دیگری را تقلید خواهد کرد.

کودک یک ساله

بعد از سال اولش، ممکن است کودک شما غیر اجتماعی به نظر برسد-گریه کردن وقتی رهایش می کنید یا نگران شدن وقتی در دستان کسی غیر از شما یا شریک زندگی تان است. بسیاری از کودکان دچار استرس جدایی می شوند، که در زمانی بین ۱۰ و ۱۸ ماهگی به اوج خود می رسد





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: