عمده ترین تفاوت بریج و ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

دو گزینه ایمپلنت دندان  و بریج دندان جزو رایج ترین روش هایی است که امروزه مورد توجه عده زیادی قرار گرفته و توسط پزشکان متعدد توصیه می گردد. داشتن آگاهی در مورد این دو گزینه می تواند ما را در اتخاذ انتخابی درست یاری کند.

در گذشته بریج تنها گزینه ممکن بود که به شما کمک می کرد در صورت از دست دادن دندان خود بتوانید زیبایی لبخند خود را حفظ نمایید. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش دیگری به نام ایمپلنت مطرح گردیده که جایگاه ویژه ای برای خود در بین افراد کسب کرده است.

همان طور که میدانید در بریج دندان نه تنها جای خالی دندان بلکه دندان های مجاور نیز برای قرارگیری بریج باید آماده سازی شوند به گونه ای که می بایست دندان های مجاور حتی اگر سالم نیز باشند برای آماده سازی تراشیده شوند.

1. آسیب نرساندن ایمپلنت به سایر دندان ها

بارزترین تفاوت دندان های بریج و ایمپلنت در آسیب نرساندن ایمپلنت به دیگر دندان هاست. همان طور که در روش دندان بریج بیان شد در این متد دندان های مجاور دندان خالی برای قرارگیری بریج تراشیده می شوند حتی اگر این دندان ها سالم باشند.

2. طول عمر و ماندگاری

از نظر میزان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت در تمام طول زندگی فرد ماندگار است در حالی که دندان بریج ممکن است پس از گذشت 7 سال تا 10 سال و یا بیشتر به علت تحلیل رفتن فک بیمار نیاز به تعویض داشته باشد.

3. استحکام و دوام

از بعد استحکام ، دندان ایمپلنت همانند دندان طبیعی بوده ولی دندان بریج استحکام کمتری نسبت به آن ها دارد.

4. مراقبت و بهداشت دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در ایمپلنت همانند دندان طبیعی است ولی در دندان بریج به علت پیوستگی دندان ها این عمل کمی دشوارتر خواهد بود.

5. هزینه درمان

از لحاظ هزینه درست است که بریج در ابتدا هزینه پایین تری نسبت به ایمپلنت دارد اما باید توجه کنیم که این پایان راه نیست و ممکن است چندین بار به دلیل بالا رفتن سن بیمار بریج نیاز به تعویض داشته باشد.

6. زیبایی

اگر بخواهیم از زاویه زیبایی به این دو گزینه بنگریم بهتر است ایمپلنت گزینه انتخابی ما باشد به خصوص برای دندان های جلو که در زیبایی لبخند شما نیز تاثیر زیادی می تواند داشته باشد چرا که ایمپلنت در ظاهر هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی شما ندارد

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی و آشنایی با بهترین متخخصان دندان دندانپزکی( بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران ) می توانید به سایت نسخه مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: