ریزش مو در مردان
نوشته شده توسط : نت ویر

ریزش مو در مردان از مشکلاتی است که افراد بسیاری از آن رنج می برند. نحوه ریزش مو در مردان و زنان با یکدیگر فرق می کند. مردها به دلیل الگوی طاسی مردانه بیشتر از زنان در معرض ریزش مو هستند.بیشتر انواع طاسی در آقایان از الگوی خاصی پیروی می کنند.

دلایل ریزش مو در مردان

بیشتر مقالاتی که در مورد ریزش مو هستند، راجع به ریزش مو در خانم ها نوشته می شوند این در حالی است که آقایان نیز به اندازه خانم ها و شاید هم بیشتر از آن ها با این مسیله درگیر باشند.

ریزش موی مردان بیماری نیست اما عواقب و اثرات منفی آن به اندازه بیماری می تواند باشد. ریزش مو از جذابیت افراد می کاهد و همین برای کاهش اعتماد به نفس مردها کافی است. ضمنا هزینه های درمان آن نیز بسیار بالاست.بنابراین بهتر است قبل از امتحان کردن داروها و روش های پیشرفته پزشکی با دانستن علل ریزش مو و روش های کنترل آن از بدتر شدن وضعیت ریزش مو خود جلوگیری کنید.

سه عامل به الگوی ریزش مردانه ربط دارد: ژن، هورمون، زمان.

ژن

در مطالعات گذشته تنها چند ژن مرتبط با طاسی شناسایی شده بود در مطالعات جدید و بزرگترین مطالعه در این مورد توسط محققان در حدود سه هزار منطقه ژنی برای طاسی شناسایی شده است.طبق این تحقیقات این یافته ها به معنای شناسایی راهکار درمانی جدید برای این مشکل مردان نیست اما میتواند در این زمینه کمک کند.

هورمون

ازدیاد هورمون دی هیدروتستوسترون شایع ترین دلیل ریزش مو در مردان می باشد.این نوع ریزش مو بیشتر در سنین ۲۵ تا ۳۳ سال و بالای ۵۰ سال مشاهده می شود البته در هر سنی امکان افزایش میزان این هورمون در بدن وجود دارد.

زمان

وجود هورمون های مردانه و ژنتیک مثبت به تنهایی برای بروز طاسی با طرح مردانه کافی نبوده و با شروع بلوغ در فرد بایستی زمان کافی گذشته و فولیکول های مو به طور مداوم در معرض تماس با هورمون های مردانه باشند تا طاسی اتفاق بیافتد.

کاشت مو بهترین روش درمان ریزش مو

گاهی اوقات  موهای فرد با روش های تقویتی به تراکم دلخواه فرد نمی رسد و این روش ها آن گونه که باید جواب نمی دهند و فرد از نتایج حاصل شده از لین روش ها راضی نخواهد بود بنابراین  فرد در این مرحله اقدام به انجام کاشت مو و یا ترمیم مو می کند.

کاشت مو و پیوند مو طبیعی توسط یک متخصص کاشت مو خوب یک درمان قطعی جهت ریزش مو است.بهترین راه درمان موهای از دست رفته در حال حاضر فقط گزینه کاشت مو طبیعی می باشد.

در روش پیوند موی طبیعی به منظور جایگزین کردن موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش که معمولا پشت و دور سر است، استفاده می شود. بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه تقریبا تا پایان عمر باقی مانده و نسبت به ریزش مقاوم است.





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: