خانه هوشمند برای معلولان و مبتلایان به ناتوانی های جسمی
نوشته شده توسط : نت ویر

خانه هوشمند برای معلولان

همه ما وقتی بتوانیم تمام کارهای مربوط به خانه را انجام دهیم به نوعی احساس خوبی داریم. اما اگر نتوانیم از عهده کارهای خانه بر بیاییم و یا انجام دادن کارهای منظم خانگی برایمان دشوار باشد، معمولا احساس ناتوانی میکنیم و فکر میکنیم که استقلال خود را از دست داده ایم. تا قبل از روی کار آمدن خانه هوشمند اغلب معلولان چنین اتفاق ها و احساستی را تجربه میکردند. اما اکنون همه چیز عوض شده است. اینترنت اشیاء به معلولان این فرصت را میدهد که تفکر ناتوانی را از ذهنشان بیرو بریزند و دوباره کنترل همه چیز در خانه را بر عهده بگیرند.

خانه هوشمند چیست؟

تا حالا چیزی درباره اینترنت اشیاء به گوشتان خورده؟ این مفهوم در واقع به اشیاء و دستگاهایی مثل ماشین، ساعت، لوازم خانگی و … اشاره دارد که دارای فناوری ارتباطی و قابلیت اتصال هستند. این دستگاه ها معمولا تحت عنوان دستگاه های هوشمند شناخته میشوند. امروزه تعداد بسیار زیادی از لوازم خانگی معمولی مثل لامپ ها، کلیدها و قفل درب هوشمند شده اند و میتوان آن ها را به راحتی حتی اگر خانه نباشید با کامپیوتر خانگی، لپ تاپ، تب لت و گوشی هوشمند کنترل کرد.

در حالی که هر کدام از این لوازم معمولا شامل برنامه اختصاصی خاص خودشان هستند، اگر بخواهید چندین وسیله هوشمند را با هم تحت کنترل داشته باشید، می توانید سیستمی داشته باشید که همه این وسیله های هوشمند را همزمان با هم در یک هاب مرکزی جمع کنید. و در نهایت بعد از اینکه همه وسایل هوشمند را به یک سیستم مرکزی متصل کردید میتوانید به مجموعه هوشمند خود یک میکروفون هوشمند اضافه کنید. این میکروفون در واقع یک دستیار صوتی است که با دریافت فرمان های صوتی شما میتواند به راحتی تمام لوازم هوشمند خانه را کنترل و مدیریت کند.

به این ترتیب اگر ناتوانی جسمی دارید و نمیتوانید به درستی حرکت کنید، با کمک این دستیار صوتی میتوانید کارهای خود را تک و تنها با فرامین صوتی در خانه انجام دهید.

پیش به سوی ساخت خانه هوشمند برای معلولان

برخی از دستگاه های شما مثل اسپیکرهای امروزی که با بلوتوث یا وای فای کار میکنند، میتوانند به راحتی به گوشی هوشمند شما متصل شوند. شما اسپیکر را در یک گوشه قرار میدهید و تنها از طریق تلفن یا همان سیستم صوتی هوشمند خود آن را کنترل میکنید. آهنگ پخش میکنید، صدا را کم و زیاد میکنید و ….





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: