نخ دندان کشیدن در ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که متخصص ارتودنسی بریس روی دندان‌هایتان استفاده کرده است، سلامت دهان و دندان شما مهمتر از همیشه است. گذشته از همه‌ی اینها، شما در حال برداشتن گام بزرگی برای بهبود سلامت و ظاهر لبخند خود هستید، پس چرا می‌خواهید که نتایج را با غفلت کردن در مراقبت از دندان‌ها و لثه‌هایتان به خطر بی‌اندازید؟ هنگامی که بریس دارید، نسبتا مسواک زدن کار آسانی است اما نخ دندان کشیدن می‌تواند یک چالش بزرگتر باشد. چند روز اول پس از نسب بریس‌ها، دندان‌ها و لثه‌هایتان ممکن است خیلی حساس باشند. ممکن است در این مدت به علت این حساسیت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی به شدت دشوار باشد. بهترین کاری که از دستتان بر می‌آید را انجام دهید. ممکن است لازم باشد چند روز نخ دندان نکشید، تا درد و حساسیت اولیه کاهش یابد. استفاده از بهترین شیوه‌ها در زیر آمده است تا اطمینان حاصل شود که مراقبت کامل از دندان‌های خود را حتی هنگامی که بریس روی دندانهایتان دارید انجام می‌دهید.

چرا نخ دندان

بین هر دندان، قطعه‌ای از بافت لثه هرمی شکل یافت می‌شود. این پاپیل بافت لثه نامیده می‌شود. فاصله‌ای بین پاپیل بافت لثه و سطح دندان وجود دارد که پلاک می‌تواند در آنجا پنهان شود و رشد کند. این پلاک را نمی‌توان با مسواک زدن از بین برد. باید برای بیرون کشیدن پلاک و شستن آن، نخ دندان بکشید. پلاک دندان در تمام عمرمان در دهان ما زندگی می‌کند و از شکرهایی که می‌خوریم رشد می‌کند. پلاک باید روزانه حذف شود یا در غیر این صورت رسوب دندان (پلاک مرده) شکل خواهد گرفت. اگر این رسوبات دندان در برابر پاپیل بافت لثه باقی بمانند، باعث التهاب لثه، بیماری لثه، از دست دادن استخوان و در نهایت از دست رفتن دندان می‌شود. شما باید هر روز نخ دندان بکشید. اگر لثه‌ها در هنگام نخ دندان (ارتودنسی ارزان) کشیدن دچار خونریزی شدند، این نشان می‌دهد که لثه‌ها سالم نیستند.

به نخ دندان کشیدن کودکان کم سن و سال‌تر کمک کنید

انتظار نداریم که کودکان کم سن و سال‌تر که روی دندانهایشان بریس دارند، مهارت لازم برای نخ دندان کشیدن موفق را داشته باشند. شما به احتمال زیاد باید به نخ دندان کشیدن کودکتان کمک کنید. از آنجایی که ممکن است این کار طول بکشد، بهتر است کودک در یک محیط روشن بنشینید.

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی می توان به ارتودنسی، لمینت دندان ، ایمپلنت دندان و ... اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 853
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: