دندان مصنوعی و مشکلات مربوط به آن
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از افراد به دلایل مختلف مجبور می‌شوند یک یا تمامی دندان‌های خود را بکشند و از دندان‌های مصنوعی به جای آنها استفاده کنند. دندان مصنوعی خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، که یکسری از آنها به جای همه دندان‌ها و برخی هم به جای دو تا سه دندان قرار می‌گیرند.(ایمپلنت)

یکی از مشکلات این افراد با تغییر در استخوان و بافت حامی لثه، لقی دندان‌های مصنوعی متحرک بوده که هنگام خوردن و یا تکلم به یکباره از جای خود خارج شده و از دهان بیرون می‌آید. در این موارد یکی از راهکارهای پیشنهادی دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به شما استفاده از چسب دندان مصنوعی است که لقی دندان شما را بهبود می‌دهد.

گاهی ممکن است دندان مصنوعی شما متناسب با دهانتان بوده  ولی شما فقط برای امنیت بیشتر  بخواهید از چسب استفاده کنید.

چسب دندان مصنوعی چیست؟

یک از محصولات دندانپزشکی است که در انتهای پروتز‌های دندانی استفاده می‌شود. یک لایه بین پروتز‌های دندانی و لثه ایجاد می‌کند که باعث می‌شود پروتز‌ها برای حرکت در اطراف از محل خارج نشوند.

نحوه استفاده چسب دندان مصنوعی

نحوه استفاده در نتیجه آن موثر است. ابتدا پروتز را تمیز کرده و خشک کنید و به اندازه کافی چسب بر روی آن قرار دهید. هنگامی که از چسب پروتز استفاده می‌کنید باید تمام روز را دوام بیاورد. پروتز فک پایین احتمال شل شدنش بیشتر بوده بنابراین شاید لازم باشد در طول روز چسب پروتز پایین تجدید شود. استفاده زیاد و نابجا از آن ممکن است باعث تخریب لثه و فرسایش دندان‌ مصنوعی شود.

مزایا

 باعث ثبات بیشتر و در نتیجه عملکرد بهتر در جویدن و تکلم می‌شود.

چسب پروتز دندان مانع از لیز خوردن پروتز شده و این باعث امنیت بیشتر می‌شود.

افزایش اعتماد به نفس

چه افرادی نباید استفاده کنند

استفاده از این محصول برای همه افراد توصیه نمی‌شود. داشتن واکنش آلرژیک به محصول می‌تواند باعث ممنوعیت استفاده از آن شود. همچنین در صورت از بین رفتن تناسب دندان مصنوعی و نیاز به مقدار چسب بیشتر در هر بار مصرف باید از مصرف چسب خودداری کرده و به دندانپزشک خود مراجعه کنید. از جمله موارد دیگری که استفاده از آن را ممنوع کرده می‌توان به وجود زخم در دهان و عدم رعایت بهداشت پروتزهای دندانی (ونیر کامپوزیت)، استفاده از پروتز نامناسب و بدون ارزیابی دندانپزشک می‌توان اشاره کرد.

از خدمات کلینیک دندانپزشکی تاج به دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان و ... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: