علت بوی بد دهان چیست؟ چرا دهان من بوی بدی میدهد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

به بوی بد دهان در اصطلاح پزشکی هالیتوز یا هالیتوزیس گفته میشود. تقریبا 25 درصد افراد جامعه با این مشکل روبرو هستند. که اکثرا نشانه ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان است. 

علت بوی بد دهان چیست؟

استعمال دخانیات

خوردن برخی از غذاها

خشکی دهان

بهداشت ضعیف دهان و دندان

مصرف برخی داروها

بیماری های مربوط به دهان، بینی و گلو

جسم خارجی

بیماری ها

نکته:

(اگر تحت درمان ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت هستید و بوی دهانتان بد است بهترین متخصص ارتودنسی به شما نوع دهان شویه یا خمیردندان را اعلام خواهد کرد.)

درمان خانگی بوی بد دهان

هر روز مسواک بزنید: ترجیحا بعد از اتمام هر وعده غذایی مسواک بزنید. اینکار را به مدت 2 دقیقه و2 بار در طول روز انجام دهید.

نخ دندان بکشید: با مسواک زدن تا حد زیادی سطح دندان ها را تمیز میکنید اما با نخ دندان کشیدن تمام ذرات غذایی به جای مانده در بین دندان ها را از دهان خارج میکنید.

اگر پروتز دندان دارید آن ها را تمیز کنید: اگر برای پر کردن جای خالی دندان جایگزین هایی مانند ایمپلنت دندان، پروتز دندان، بریج و پل دندان دارید حتما آن ها را با دقت تمیز کنید زیرا هیچ فرقی با دندان واقعی شما ندارند. اگر آن ها را تمیز نکنید به طور مشابه بوی دهان شما بد شده و دچار هالیتوزیس میشوید.

تعویض مسواک: هر 2 تا 3 ماه سعی کنید مسواک خود را تعویض کنید.

زبان خود را مسواک بزنید: زبان یکی از جاهایی است که باکتری های زیادی روی آن تجمع میکنند. هر بار که مسواک میزنید برای درمان بوی بد دهان حتما زبان خودتان را نیز مسواک بزنید.

مانع از خشک شدن دهان خود شوید: کم آبی و خشک شدن دهان همانطور که ذکر شد از علل بدبو شدن دهان است. برای پیشگیری از این اتفاق سعی کنید به مقدار کافی آب بخورید. سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. مصرف شیرینی جات را نمیز کاهش دهید.

رژیم غذایی: از خوردن پیاز ، سیر و غذاهای پرادویه خودداری کنید. غذاهای قندی همچنین با بوی بد دهان و بروز هالیتوزیس مرتبط هستند. مصرف قهوه و الکل را کاهش دهید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 900
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: