آیا کسی که ایمپلنت دارد میتواند ارتودنسی انجام دهد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

تمام درمان های ارتودنسی میتوانند در هر سنی انجام شوند و مشکلات ناصاف بودن دندان ها و فک را برطرف کنند. از میان همه دستگاه های ارتودنسی،ارتودنسی ثابت با بریس مورد توجه تر است و میتواند مشکلات خفیف تا جدید دندان ها و فک ها را برطرف کند. اما برای بسیاری از افراد جای سوال است که آیا میتوان با وجود داشتن ایمپلنت یا ایمپلنت های دندانی درمان ارتودنسی انجام داد و دندان های کج شده را صاف کرد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

از بین رفتن، کشیدن یا افتادن دندان یکی از اتفاق های نسبتا متداول است که بیشتر در سنین بالا رخ میدهد. دندان میتوان بنا به هر دلیلی بی افتد برای مثال میتواند آسیب دیده و مستقیما در دهان شکسته شود و یا به دلیل از بین رفتن بافت زنده مجبور به کشیدن آن باشیم. جای خالی این دندان ها بعد از کشیده شدن باید پر شود تا از بروز آسیب به دندان ها و یا کج شدن آن ها جلوگیری شود. برای این منظور روش های مختلفی جهت جایگزینی دندان وجود دارد. یکی از این روش ها ایمپلنت دندان است.

حرکت طبیعی دندان ها و به خطر افتادن ایمپلنت

بعد از اینکه ایمپلنت در جای خود کاشته شد نباید آن را تحریک و وادار به حرکت کرد. اما متأسفانه همیشه نمیتوان از حرکت و جابجایی هرچند جزئی دندان های طبیعی پیشگیری کرد. زیرا دندان های واقعی با تحریک کج و جابجا میشوند. دندانها می توانند به دلایل زیادی تغییر موقیعت دهند و با افزایش سن، آن ها به صورت طبیعی تمایل دارند  تا به سمت جلوی فک ها و دهان حرکت کنند. در بسیاری از افراد که به مرور زمان با مشکل کج شدن و حرکت دندان ها مواجه میشوند ارتودنسی دندان یک راه حل پیشگیرانه و حتی درمانی است.

ارتودنسی بعد از کاشت ایمپلنت دندان

نکته جالب درباره ایمپلنت این است که بعد از کاشته شدن آن در استخوان فک، این ایمپلنت دیگر قابل جابجایی و حرکت نیست زیرا اگر چنین شود ممکن است ایمپلنت شکست بخورد. اما اینکه آیا با ایمپلنت هم میتوان ارتودنسی کرد یا خیر به موقعیت فیکس شدن ایمپلنت در فک بستگی دارد.

درمان ارتودنسی پیش از کاشت ایمپلنت

در حالی که می توانیم دندانها را در اطراف ایمپلنت ها جابجا کرده و صاف کنیم، معمولاً بهتر است ابتدا درمان ارتودنسی انجام شود. یعنی اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و همزمان دندان های شما ناصاف هستند، اول بهتر است پیش بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود بروید تا او طی یک دوره درمانی مفید دندان های شما را صاف کند. و بعد به یک متخصص ایمپلنت خوب مراجعه کنید آنگاه ایمپلنت بکارید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: