نکات مراقبتی در حین بازگشت به مدرسه با تجهیزات ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

بازگشت به مدرسه زمانی بسیار هیجان انگیز برای اکثر بچه‌ها است. با این حال، زمان مدرسه می‌تواند برای دانش آموزانی که اخیرا درمان ارتودنسی را انجام داده‌اند، استرس‌زا باشد. علاوه بر این که فرد در خصوص این که دانش آموزان دیگر در مورد آن‌ها چه فکری می‌کنند و چه چیزی می گویند، نگران است، دانش آموزانی که با بریس به مدرسه می‌روند، باید تغییرات قابل توجهی را در روال روزانه خود ایجاد کنند. در حالی که این تغییرات روزانه ممکن است در خانه به نظر کوچک برسند، اما می‌توانند در مدرسه، مخصوصاً در روزهای اول، غافل گیر کننده باشند.

 نکاتی برای بازگشت به مدرسه در هنگام ارتودنسی

کیت نگهداری از بریس را همراه خود داشته باشید

کیت مراقبت از بریس و آوردن آن به مدرسه بسیار مهم است، مخصوصاً برای بچه‌هایی که به تازگی از بریس (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک و ...) استفاده می‌کنند.

موارد زیر را در کیت مراقبت از بریس قرار دهید:

مسواک

خمیر دندان

نخ دندان

واکس دندان

بالم لب

بطری آب همراه داشته باشید و از کم آبی بدن جلوگیری کنید

هیدراته نگهداشتن بدن برای سلامتی کلی کودک شما بسیار عالی است، اما نوشیدن مقدار زیادی آب نیز به از بین بردن ذرات غذایی از دندان‌ها و بریس‌ها کمک می‌کند. همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب نیز می‌تواند به جلوگیری از نوشیدن نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین دیگر که می‌توانند دندان‌ها را لکه دار کنند، کمک کند.

مراقب آن‌چه می‌خورید باشید

متخصص ارتودنسی از بیماران خود می‌خواهد تا از انواع خاصی از غذا را اجتناب کنند. به عنوان مثال، بهتر است که از غذاهای سخت، چسبناک و جویدنی پرهیز نمایید، زیرا این نوع مواد غذایی می‌توانند به سیم‌ها و براکت‌های بریس آسیب برسانند یا موجب شکستن آن‌ها گردند.

یک آینه را همیشه همراه خود داشته باشید

خوردن با بریس می‌تواند مشکل باشد. ذرات غذا به راحتی می‌توانند بین دندان‌ها و پایه‌ها قرار بگیرند. به عنوان یک نوجوان، این مشکل می‌تواند نسبتاً شرم آور باشد. می‌توان با حمل یک آینه کوچک یا قرار دادن آینه در قفسه خود و بررسی دندان‌ها پس از هر وعده غذایی به آسانی جلوی این مشکل را گرفت.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 848
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: