مینای دندان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا تا کنون درباره مینای دندان فکر کرده ای؟مینای دندان چیست؟ چقدر مهم است؟ چگونه می توانید از آن محافظت کنید؟ در اینجا کلینیک دندانپزشکی تاج به تمام سوالات مینای دندانتان پاسخ داده است.

مینای دندان در دندان هایتان، سخت ترین و سنگین ترین ماده در بدن شما است. این لایه بیرونی هر دندان را پوشش می دهد و بخش قابل توجهی از دندان است. مینای دندان عمدتا از مواد معدنی تشکیل شده است، به ویژه هیدروکسی آپاتیت. رنگ می تواند از زرد کم رنگ به سفید خاکستری متفاوت باشد؛ از آنجایی که نیمه شفاف است، این تنها بخشی از رنگ دندان های شماست.

مینا نقش مهمی در حفاظت از دندان ها در برابر پوسیدگی بازی می کند، بنابراین مهم است که همه چیز را انجام دهید تا بتوانید مینای دندان خود را از بین ببرید. این یک مانع قوی است که لایه های داخلی دندان های شما را از اثرات اسید و پلاک محافظت می کند. همچنین از لایه های حساس درونی دندان های شما از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که بسیار گرم یا بسیار سرد هستند محافظت می کند.

جلوگیری

اگر مینای دندان شما نابود شود، بدن شما بیشتر آن را جایگزین نمی کند. به عنوان مثال، برخلاف سایر قسمتهای بدن شما مانند استخوانهایتان، مینای دندان حاوی هیچ سلول زنده نیست، بنابراین نمیتواند بازسازی شود.

شما می توانید مینای دندان خود را از طریق اجتناب از غذاهایی که به علت آسیب زیادی ایجاد می کنند محافظت کنید. مواد غذایی قندی و میوه ها و نوشیدنی های اسیدی به مینای دندان شما آسیب می زنند.

عوارض مینای دندان

غذاهای بسیار سخت، مانند آب نبات یا یخی، همچنین می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند و باعث می شود که آن را ترک کنید یا تراشه کنید، بنابراین این مواد غذایی نیز باید اجتناب شود. اگر از آب نبات سخت لذت ببرید، روی آن بنوشید، اما بر آن نوشیدنی نگذارید.

البته، شما همچنین می توانید با استفاده از عادات بهداشت دهان و دندان خود از مینای دندان خود محافظت کنید، مانند مسواک زدن منظم با خمیر دندان فلوراید، نخ ریسی، و بازدید از متخصص دندانپزشکی برای تمیزکاری حرفه ای به طور منظم.

جهت انجام خدمات دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان، ایمپلنت ، ارتودنسی  و... باما تماس بگیرید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 984
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: