آیا امکان ایجاد آلرژی یا حساسیت به مواد اینویزیلاین وجود دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

تکنیک محبوب مرتب کردن دندان‌ها که همان روش معمول استفاده از براکت‌های فلزی می‌باشد و به عنوان بهترین راه برای صاف کردن دندان‌های کج در نظر گرفته می‌شود؛ به سرعت در حال جایگزین شدن با اینویزیلاین (ارتودنسی نامرئی) می‌باشد که گاهی ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای را به وجود بیاورد.

آیا در صورت واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین، می‌توان همچنان از این تجهیزات استفاده کرد؟

اگر علائمی که در طول واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین تجربه می‌کنید، خفیف هستند، به احتمال زیاد قادر خواهید بود این علائم را تا پایان درمان تحمل کنید. علائم شدید مانند به سختی نفس کشیدن، عدم هشیاری و حالت تهوع را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر هر یک از این علائم شدید را احساس کردید، ممکن است لازم باشد استفاده از ردیف کننده‌ها را متوقف کنید. فارغ از اینکه واکنش آلرژیک شما نسبت به اینویزیلاین تا چه حد شدید باشد، حتماً باید با متخصص ارتودنسی خود در این زمینه صحبت کنید. با توجه به اینکه واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین، چندان معمول و شایع نمی‌باشد، احتمال آن که شما در هنگام استفاده از این تجهیزات چنین مشکلاتی را تجربه کنید، اندک است.

آیا باید در مورد این واکنش‌های آلرژیک نگران بود؟

اگر می‌دانید که نسبت به مواد پلاستیکی آلرژی دارید، باید این موضوع را قبل از آنکه دندانپزشک روشی را برای مرتب کردن دندان‌های شما (ارتودنسی دندان) انتخاب کند، به او اطلاع دهید. واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین در بهترین حالت، ناخوشایند است و در موارد نادر می‌تواند کشنده نیز باشد.

هنگام بروز یک واکنش آلرژیک چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر شما دچار آلرژی نسبت به اینویزیلاین باشید، به سرعت این را متوجه خواهید شد. در دهان خود احساس سوزش یا خارش خواهید کرد. معمولاً، این مشکل در تمام زمانی که از ردیف کننده اینویزیلاین استفاده می‌کنید، ادامه می‌یابد و حتی ممکن است پس از خارج کردن آن برای خوردن غذا، نیز ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید زبان و لثه‌هایتان نیز در اثر آلرژی نسبت به اینویزیلاین متورم شده است. در موارد نادر، ممکن است بیمار دچار سختی در نفس کشیدن شود و لازم باشد برای درمان به بیمارستان مراجعه کند.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 980
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: