مراحل رشد گرفتن
نوشته شده توسط : نت ویر

یاد گرفتن چگونه نگه داشتن اشیا، کودک شما را قادر می سازد که بازی کند. توانایی گرفتن و نگه داشتن اشیا، اولین قدم های او در راه غذا خوردن بدون کمک، خواندن، نوشتن، نقاشی کردن و مراقبت از خود است.

این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟

به عنوان یک تازه متولد شده، کودک شما یک توانایی ذاتی برای گرفتن اشیا دارد، اما حداقل یک سال زمان می برد تا هماهنگی لازم برای برداشتن و نگه داشتن ایمن اشیا در دستانش را بیاموزد. هر کودک 3 ماهه مشتاق است  بر روی این مهارت ها کار  کند و هر ماه که می گذرد، پیشرفت هایی انجام می دهد.

این مرحله چگونه اتفاق می افتد؟

تولد تا ۲ ماهگی

کودکان با عکس العمل گرفتن متولد می شوند-کف دست فرزندتان را لمس کنید و او انگشتان ظریفش را دور انگشتان شما حلقه می کند. اما این حرکت ها در هشت هفته اول غریزی و غیر ارادی هستند.

در طول این مدت، دستان کودک شما اکثر اوقات مشت می شود، اما او به زودی برای امتحان کردن آنها، شروع به باز و بسته کردنشان می کند. او حتی ممکن است تلاش کند اشیای نرم مثل عروسک های حیوان پر شده را بگیر

۴ تا ۸ ماهگی

رشد کودک 4 ماهه  شما به گونه ایست که می تواند اجسام بزرگ مثل مکعب های پلاستیکی را بردارد. او تا زمانی که مهارت بهتری در انگشتانش بدست نیاورده، نمی تواند اجسام کوچکتر، مثل نخود را بگیرد.

کمی قبل از اینکه اولین دندانش را در بیاورد ( معمولا بین ۴ تا ۷ ماهگی)، کودک شما می تواند هر چیزی را از اینجا و آنجا بردارد، پس می تواند آنها را در دهانش بگذارد. اگر جامدات می خورد، نمی تواند یک قاشق مخصوص کودک را محکم در دستش بگیرد، اما تلاش اش را می کند.

۹ تا ۱۲ ماهگی

کودک شما اکنون، با کمی تلاش می تواند اجسام را بردارد. و ترجیحش به استفاده از دست راست یا چپ، در حال ظهور است، اگرچه شما تا زمانی که او ۲ یا ۳ ساله شود، نمی توانید راست یا چپ دست بودن حقیقی او را تشخیص دهید.

مرحله بعدی چیست؟

وقتی کودک شما در گرفتن ماهر می شود، پرت کردن خیلی مرحله دوری نیست، پس مراقب باشید-بسیاری از کودکان دوست دارند اسباب بازی هایشان را پرت کنند. زمانی که کودک یک ساله است، از توپ بازی، برج درست کردن و زدن اشیا به هم لذت می برد.

 

زمانی که کودک ۱۸ ماهه است، بخش هنری اش ظهور می کند و مجذوب مداد های شمعی و چگونگی استفاده از آنها برای نقاشی کشیدن و نوشتن می شود. در ۳ سالگی، او به اندازه کافی تعادل یافته، که تلاش کند، سریع نامه بنویسد و حتی اسمش را بنویسد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1081
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: