چند راه‌حل منطقی برای کاهش مصرف انرژی پمپ تصفیه استخر(بخش دوم)
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که از پمپ تصفیه استخر غیر استاندارد که راندمان کمی دارد و تنها با یک سرعت یکنواخت، آب استخر را تصفیه می‌کند استفاده شود، روزانه انرژی بسیار زیادی هدر می‌رود. علاوه بر این، فاکتورهای دیگری مانند روشن کردن پمپ آب استخر برای یک مدت طولانی، عدم ضدعفونی کردن آب و به هم خوردن تعادل شیمیایی آن، که همگی در ارتباط با پمپ استخر هستند، هر کدام به نوعی باعث هدر رفت انرژی کل در فضای استخر و تاسیسات استخر می‌شوند.

۱فیلترهای تصفیه کننده آب بزرگتری تهیه کنید

نوع فیلتر استخر تاثیر بسیار زیادی بر روی مصرف انرژی پمپ استخر دارد. متخصصان توصیه میکنند که برای استخرهایی که مایل به کاهش مصرف انرژی هستند از فیلترهایی استفاده شود که کارایی و بازده بسیار بالایی دارند و یا اینکه سایز بزرگتری دارند. فیلترهای دیاتومه از حیث کارایی و بازده بسیار مناسب و مقرون به صرف هستند. قدرت تصفیه و فیلتراسیون در این فیلترها بالا است و زحمت کار پمپ تصفیه استخر را کاهش میدهد. از طرف دیگر فیلترهایی که سایز بزرگی دارند بهتر از فیلترهای کوچک اقدام به فیلتراسیون میکنند و در عمل اینها هم کار پمپ آب استخر را کاهش میدهند.

2پمپ استخر خود را کوچکتر کنید

در انتخاب پمپ ها باید به دو فاکتور توان و ظرفیت آبدهی آن ها (دبی یا débit) توجه کرد. اگر به فکر صرفه جویی در مصرف انرژی پمپ در تاسیسات استخر خود هستید، حتما از پمپ هایی که از توان پایین اما ظرفیت آبرسانی بالایی برخوردار هستند استفاده کنید. برای مثال، در بین دو پمپ A  که دارای توانی ۱ اسب بخار و پمپ B با ۱.۵ اسب بخار، اگر ظرفیت آبدهی پمپ A بیشتر از B است حتما پمپ A را انتخاب کنید.

۳سعی کنید از الکتروموتورهای پر بازده استفاده کنید

موتورهای کهنه، نه راندمان خوبی دارند و نه به صرفه جویی در انرژی کمکی میکنند. خوشبختانه امروه میتوان با کمی جستجو در بازار تجهیزات استخر الکتروموتورهای پربازده  و موثر (Energy Efficient) را تهیه کرده و جایگزین این موتورهای بدردنخور قدیمی کرد. فناوری های بکار رفته در این الکتروموتورها کارایی و عملکردشان را نسبت به موتورهای معمولی بالاتر برده و باعث شده در مجموع تا ۲۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم.

۴تعدادی ضدعفونی کننده کمکی و یدک در دست و بال خود داشته باشید

 

هرچه مقدار مواد ضدعفونی کننده کمتر باشد، زحمت تصفیه آب بیشتر میشود. تصفیه کردن نیز یک پروسه زمانبر و نیازمند انرژی است. اما اگر مواد ضدعفونی کننده زیاد و متنوع باشند سیستم تصفیه کمتر کار میکند و بیشتر در حال استراحت است. درنتیجه هم راندمان آن بیشتر میشود و هم در مصرف انرژی پمپ استخر صرفه جویی خواهد شد





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1051
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: