آشنایی با اجزای مختلف ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت های دندانی  چندین دهه است که به عنوان یک جایگزین دائمی و طبیعی برای دندان‌های از دست رفته یا کشیده شده استفاده می‌شوند. از ایمپلنت‌ها در کنار بریج‌ دندان  نیز استفاده می‌شود. بسیاری از کسانی که دندان های خود را از دست می‌دهند میخواهند برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود از ایمپلنت ها استفاده کنند. برای همین برایشان جای سوال است که ایمپلنت دندان چیست و دقیقا چگونه قرار است مانند یک دندان واقعی برایشان عمل کنند.

3 بخش اصلی هر ایمپلنت دندانی

فیکسچر (Fixture)

مهمترین قسمت یک ایمپلنت

فیکسچر از مهمترین بخش ها و اجزای ایمپلنت دندان است. این قطعه به صورت پیچ است و در استخوان فک کاشته میشود.

نحوه کاشت این قطعه

بعد از اینکه  جراح دهان و دندان یک سوارخ کوچک را درون استخوان فکر شما ایجاد کرد فیکسچر که یک پیچ کوچک و محکم است را درون استخوان قرار میدهد. این قطعه در نقش ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام میدهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام میدهند. با این تفاوت که این ریشه زنده نیست

اباتمنت یا (Abutment)

از آنجا که خود فیکسچر به عنوان پایه ایمپلنت کاملاً زیر خط لثه و در ارتباط با استخوان فک قرار دارد، باید یک رابط بین فیکسچر و تاج ایمپلنت وجود داشته باشد تا یک واحد کامل ایمپلنت شبیه دندان واقعی داشته باشیم. ما به این اتصال دهنده یا رابط، اباتمنت میگوییم. اباتمنت نیز از اصلی ترین اجزای ایمپلنت دندان است. اباتمنت ها در واقع پیچ های کوتاه و محکمی هستند که دقیقا بالاتر از خط لثه قرار میگیرند و از جنس فلز یا موادی که همرنگ دندان هستند ساخته میشوند.

پروتز (Prosthesis)

پروتز بخشی از ایمپلنت دندان است که دقیقاً همانند یک دندان واقعی به نظر می رسد و عملکردی مشابه با تاج دندان شما دارد. این بخش ازایمپلنت را می توان از مواد مختلفی ساخت. به عبارت دیگر پروتزهای ایمپلنت، میتوانند جنس های مختلفی داشته باشند..

میخواهید عمل ایمپلنت دندان انجام دهید اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟

 

اگر یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و میخواهید با بهترین روش ممکن جایگزینی برای این دندان ها پیدا کنید قطعا باید درباه ایمپلنت ها به طور جدی فکر کنید. تمام اجزای ایمپلنت دندان بعد از اینکه در داخل دهان شما کاشته شدند دقیقا مثل دندان واقعی عمل میکنند و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا مثل بریج دندانی یا پروتز دندان و … بهترین جایگزین دندان های طبیعی هستند. اگر خواستید درباره کاشت دندان با کمک این قطعات مشاوره دریافت کنید و یا به دنبال یک مرکز دندانپزشکی فوق تخصصی برای کاشت دندان میگردید میتوانید روی ایده آل کلینیک برترین کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی  تهران حساب ویژه باز کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: