نوشته شده توسط : نت ویر

در بسیاری از موارد، هنگامی که بریس‌های بالا و پایین قرار داده می‌شوند، دندان‌های بالا روی دندان‌های پایین می‌آیند و با بریس‌های پایین تماس پیدا می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که بریس‌های فک پایین از دندان‌ها جدا شوند و در نتیجه تعداد دفعات بیشتری برای مراجعه به مطب به دنبال خواهد داشت. این امر موجب ایجاد دشواری برای بیمار می‌شود و از جهت‌گیری مناسب دندان‌های پایین جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، و ایجاد امکان قرارگیری همزمان بریس‌های بالا و پایین، متخصص ارتودنسی معمولا از قطعه‌های کوچکی به نام بایت توربو استفاده می‌کنند.

بایت توربو چیست؟

بایت توربوها کوچکترین سیستم‌های کامپوزیتی هستند که در بخش داخلی دندان‌های فوقانی جلو و یا در سطوح جویدن دندان‌های آسیاب عقب قرار می‌گیرند تا از بسته شدن کامل دندان‌ها جلوگیری کنند. توربو براکت‌ها، دندان‌های شما را از هم جدا کرده، از فشار دندان‌های مقابل رها می‌کند و اجازه می‌دهد دندان‌های‌تان آسان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر حرکت کنند.

این بایت توربوها موقت هستند و در نهایت توسط متخصص ارتودنسی دندان به راحتی و معمولا بعد از چند ماه برداشته می‌شوند.

چرا باید از توربو براکت یا بایت توربو استفاده کنیم؟

گاز گرفتن روی بایت توربو، فشار خاصی را روی دندان‌ها برای کمک به حرکت آنها اعمال می‌کند. این کار اغلب می‌تواند برای کمک به بیماران دارای اوربایت استفاده گردد، اما می‌تواند در شرایط دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گاز گرفتن روی بایت توربوها باعث جلوگیری از ایجاد فشار روی براکت‌ها می‌شود و میزان شکستگی و یا آسیب به دندان‌های مقابل را کاهش می‌دهد.

اگر بایت توربو بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟

بعید است که بایت توربو شل شود. اگر بایت توربو شکسته یا شل شود، هیچ اشکالی ندارد. اگر هر دوی آنها را نیز گم کردید، لطفا با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید؛ او احتمالا قرار ملاقات را برای جایگزینی آنها ترتیب می دهد.

مشکل در جویدن با توربو براکت

در ابتدا زمانی که توربو براکت‌ها روی دندان‌های جلو قرار می‌گیرند، دندان‌های عقب در هنگام جویدن، به طور کامل روی هم قرار نمی‌گیرند. اگر روی دندان‌های عقب قرار بگیرند، دندان‌های جلو تماس نخواهند داشت. این وضعیت موقت است و خوردن غذاهای نرم برای هفته اول به شما این امکان را می‌دهد که این وضعیت جدید را تحمل کنید.

اگر می خواهید از خدمات (ایمپلنت دندان، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و ...) کلینیک ارتودنسی دکتر خدیوی بهره ببرید با ما در تماس باشید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1010
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: