ایمپلنت دندانی با مخزن دارویی
نوشته شده توسط : نت ویر

نویسنده سرپرست دکتر کت د کرمر، از مرکز ژنتیک میکروبی و گیاهی در KU Leven، توضیح می دهد که مخزن در ایمپلنت را می توان با از بین بردن پیچ پوشش پر کرد. او می افزاید:

“ایمپلنت از مواد کامپوزیت متخلخل ساخته شده است، به طوری که مواد دارویی به تدریج از مخزن به خارج از ایمپلنت پخش می شود، که در تماس مستقیم با سلول های استخوان است. در نتیجه، باکتری دیگر قادر به ایجاد یک زیستی بیوفیلم نیست. “

به طور کلی، باکتری ها دارای دو شکل زندگی هستند. در یک حالت پلانکتونی، آنها به صورت سلولهای تک مستقل وجود دارند و از سوی دیگر، آنها در یک توده محصور شده لجن به نام یک بیوفیلم جمع میشوند.

بیوفیلم ها به شدت خشن و سخت برای درمان هستند، و هنگامی که آنها مزمن می شوند، آنها به شدت در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

عفونت های دهان اغلب به عنوان دلیل اصلی شکستگی ایمپلنت های دندانی ذکر شده اند. به عنوان مثال، با ایجاد یک پوشش ضد میکروبی برای ایمپلنت، این تحقیقات به دنبال راه هایی برای محافظت در برابر عفونت است.

ایمپلنت از بیوفیلم ها جلوگیری و آن ها را از بین می برد

محققان در مقاله خود اظهار داشتند که توسعه دهنده های ایمپلنت به طور فزاینده ای از مواد با سطوح خشن استفاده می کنند، زیرا آنها سطح تماس را افزایش می دهند، بنابراین بهبود لنگرگاه با استخوان ها و ادغام به استخوان. با این وجود، سطح بالاتری از خطر توسعه بیوفیلم را افزایش می دهد.

ایمپلنت جدید ترکیبی از یک “مانع نفوذ” مبتنی بر سیلیکون است که به ساختار تیتانیوم متخلخل متصل شده است.

محققان ایمپلنت را به آزمایش های آزمایشگاهی مختلف منتقل کردند و طی آن مخزن را با کلرهگزیدین، یک ضد میکروبی قوی که معمولا به عنوان شستشو دهان یا دهانشویه استفاده می شود، پر کرد.

آزمایشات نشان دادند که ایمپلنت پر شده با کلرهگزیدین استرپتوکوک موتاها را متوقف کرد – یک باکتری معمولی که به دندان ها حمله می کند – از تشکیل بیوفیلم ها جلوگیری می کند. این همچنین بیوفیلم هایی را که قبل از بارگیری مخزن بر روی ایمپلنت رشد می کردند ، حذف کرد.

طراحی ایمپلنت مناسب با درمان شخصی

نویسندگان در یک بحث با بررسی کنندگان که همراه با مقاله مطالعه هستند، اشاره می کنند که کار آنها “اثبات اصل” بر اساس آزمایش انجام شده در آزمایشگاه است. اکنون باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا نشان دهد که ایمپلنت در بیماران موثر است.

این نیاز به مسائل متعددی دارد، از جمله این که آیا مواد جدید مورد نیاز مکانیکی ایمپلنت دندان را برآورده می کنند یا خیر، آیا خطر پروتئین و کلسفیکنیک شدن حفره ها وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: