مال اکلوژن چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اصطلاح مال اکلوژن (ناهنجاری روابط فک‌ها) به نامرتبی دندان اشاره دارد. ممکن است شما همراه با مال اکلوژن متولد شده باشید، بنابراین شما دچار کجی دندان شده‌اید، یا این که شلوغی و نامرتبی دندان‌هایتان در طول یک دوره زمانی رخ داده است. در هر صورت، مال اکلوژن نه تنها می‌تواند روی زیبایی تأثیر بگذارد، بلکه حتی می‌تواند تأثیر منفی روی توانایی‌های صحبت کردن و خوردن شما نیز داشته باشد.

علل

شایع‌ترین علت مال اکلوژن ژنتیک است. با این حال، ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشند، از جمله شکل گیری دندان‌های غیر طبیعی، افتادن دندان یا دندان‌های آسیب دیده، مکیدن انگشت یا استفاده بیش از حد از پستانک در زمان کودکی، پر کردگی‌ها یا روکش‌های نامناسب، آسیب جدی که منجر به اختلال فک می‌شود یا به وجود آمدن تومور دهان یا فک.

انواع

ناهنجاری روابط بین فک‌ها انواع و دسته بندی‌های مختلفی از مشکلات ناهماهنگی فک دارد از جمله پیچش یا چرخش دندان‌ها و دندان‌های آسیا است که در هنگام بسته شدن بایت روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند.

طبقه بندی‌ها

مال اکلوژن کلاس 1: در حالی که بایت ممکن است طبیعی باشد، دندان‌های بالا کمی با دندان‌های پایین همپوشانی دارند. این ناهنجاری روابط فک‌ها رایج‌ترین نوع است.

مال اکلوژن کلاس 2: مال اکلوژن کلاس 2 به عنوان اوربایت یا رتروگناتیسن نیز شناخته می‌شود و شامل یک همپوشانی شدید از دندان‌ها و فک بالا با فک و دندان‌های پایین است.

مال اکلوژن کلاس 3: این نوع مال اکلوژن به عنوان آندربایت یا پروگناتیسم شناخته می‌شود و زمانی اتفاق می افتد که دندان‌ها و فک پایین روی دندان‌ها و فک بالا قرار می‌گیرند.

درمان

درمان ارتودنسی روش اصلی در دسترس برای اصلاح مال اکلوژن است که شامل استفاده از بریس، اینویزیلاین یا سایر درمان‌های اصلاحی است. درمان مال اکلوژن با سیم کشی نه تنها برای بهبود لبخند شما مطلوب است، بلکه باعث می‌شود که تمیز کردن و سالم نگه داشتن دندان‌ها آسان‌تر گردد، خطر بیماری لثه و پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند فشار وارد آمده روی فک و دندان را از بین ببرد. در صورتی که شما (یا کودتان) هر گونه علائم مال اکلوژن یا ناهنجاری روابط فک‌ها را دارید، در مورد درمان انواع اکلوژن با ارتودنسی ارزان فکر کنید. ارتودنسی مال اکلوژن دندان زودهنگام در دوران کودکی می‌تواند از ایجاد هزینه‌های گزاف در آینده جلوگیری کند.

انواع ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی نامرئی و ... توسط دکتر خدیوی یکی از بهترین متخصص ارتودنسی ارائه می شود.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: