چند کار مهم و کم هزینه که هر صاحب استخر باید انجام دهد
نوشته شده توسط : نت ویر

تجهیزات استخر شنا معمولا قیمت بالایی دارند. لذا نگهداری صحیح از تجیهزات استخر شنا جهت دستیابی به بیشترین عمر مفید و بالاترین عملکرد، بسیار حائز اهمیت است. نگهداری صحیح استخر باعث می شود تا هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت کاهش یافته و سرمایه تان حفظ گردد. در ادامه این مقاله چند راه که باعث کاهش هزینه تعمیر و نگهداری استخر می شود ارایه شده است.

1روی سطح آب استخر، درون اسیکمر استخر و سبد اسکیمر پمپ را تمیز کنید.

هر چند روز یکبار آشغال ها و شاخ و برگ درختان روی سطح آب را توسط توری آشغال گیر تمیز کنید. انجام این کار سریع ترن و آسان ترین راه برای حفظ شفافیت آب است. آشغال های شناور روی سطح آب استخر در نهایت ته نشین می شوند و تمیز کردن آن ها سخت تر و زمان بر خواهد بود. شما می توانید با استفاده از توری آشغال گیر و هر وسلیه مفید دیگری که در دسترس است، سطح آب را تمیز کنید. انجام این کار عملکرد سیستم فیلتراسیون را افزایش داده و مقدار کلر مصرفی استخرتان را کاهش می دهد.

۲از کارکرد صحیح گیج فشار اطمینان حاصل کنید.

به عنوان یک صاحب استخر، باید گیج فشار را به صورت هفتگی بررسی کنید. گیج فشار نیروی جریان آب عبوری از سیستم بر حسب پوند بر اینچ مربع (PSI) را نشان می دهد. اگرچه فشار ایده آل برای هر استخر متفاوت است، بررسی منظم گیج فشار ضروری است. اگر فشار بالاتر از حد نرمال باشد، احتمالا فیلتر به سختی در حال کار است. در این حالت ممکن است آب خیلی کثیف باشد و یا فیلتر نیاز به تمیز کردن داشته باشد

۳فیلتر را به صورت مرتب تمیز کنید.

تمیز نگهداشتن فیلتر فارغ از نوع آن (فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی و یا فیلتر دیاتومه)، یک اصل ضروری در نگهداری استخر است. هر نوع فیلتر استخری دارای الگوریتم و اصول تعمیر و نگهداری دوره ای مختص به خود است. تمیز کردن زود به زود فیلتر و بیشتر از مقدار توصیه شده نیز در حقیقت مانع از عملکرد صحیح سیستم فیلتراسیون شده و از کارایی آن می کاهد.

۴مقدار تثبیت کننده کلر را به صورت منظم چک کنید.

تثبیت کننده کلر یا سیانوریک اسید، یک ماده شیمیایی است که از کلر استخرتان در مقابل نور خورشید محافظت می کند. هنگامی که به آب استخرتان کلر اضافه می کنید، در اکثر موارد کلر ناپایدار است. بدین معنی که کلر مدت زمان کمی در آب می ماند و نمی تواند باکتری ها و آلودگی ها را به صورت کامل از بین ببرد. استفاده از تثبیت کننده باعث می شود تا کلر مدت زمان بیشتری در آب باقی بماند. کلر در مقابل آفتاب به سرعت اکسید می شود و تثبیت کننده مدت زمان اکسیداسیون را افزایش می دهد.

۵ .اورینگ و واشر ها را تعویض و چرب کنید.

اورینگ ها و واشرها نقش بسیار مهمی در حفاظت از قطعات داخلی تجهیزات در مقابل آسیب های ناشی از آب و فشار بالا که سلامت و کارایی استخر را مختل می کند، ایفا می کنند. با تعویض اورینگ های فیلتر و تعمیر پمپ استخر  که کار ساده ای است، می توان از ایجاد مشکلات پرهزینه تعویض قطعات جلوگیری کرد.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 872
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: