مزایای ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی سنتی
نوشته شده توسط : نت ویر

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون نوعی فناوری جدید در علم دندانپزشکی بوده که جایگزین بریس های سنتی شده و می تواند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کند.

خودتنظیم

یکی از مزایای ارتودنسی دیمون این است که  دارای نوعی سیستم خود تنظیم است. خود تنظیم به معنای آن است که به جای متصل کردن سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) به وسیله ی کش های ارتودنسی به براکت ها، خود براکت ها دارای اجزا خاصی هستند که به دور سیم ها بسته شده و آنها را نگه می دارند.

پنهان و غیر قابل تشخیص

حتی اگر به جای انتخاب بریس های سرامیکی دیمون که دارای براکت های سرامیکی است، بریس های فلزی آن را انتخاب کنید، باز هم کمتر از بریس های سنتی فلزی قابل مشاهده خواهند بود. البته در صورت انتخاب بریس های سرامیکی دیمون، تشخیص اینکه تحت درمان ارتودنسی دندان هستید، برای اطرافیانتان بسیار دشوار خواهد شد.

راحتی

نبود کش های ارتودنسی که موجب ایجاد اصطکاک و فشار می شوند، می تواند تجربه ی صاف شدن دندان ها را بسیار آسان تر کند

بهبود سلامت دهان و دندان

در بریس های سنتی، کش های ارتودنسی محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها و ماده پلاک می باشند. این کش ها همچنین ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهند. بهداشت دندان های ارتودنسی شده با وجود بریس های خودتنظیم آسان تر و کم دردسر تر خواهد بود.

۲۴ ساعته بودن

بریس های دیمون جزء ارتودنسی ثابت به حساب می آیند، از این رو برخلاف بریس های متحرک که باید برای غذاخوردن و نظافت از دهان خارج شوند، ۲۴ ساعت شبانه روز روی دندان ها قرار داشته و تاثیر بیشتری در صاف کردن دندان ها دارند. بیمار در ارتودنسی متحرک مدام باید نگران گم شدن یا شکستن بریس های خود باشد، اما در ارتودنسی دیمون این نگرانی را نخواهد داشت.

آیا ارتودنسی دیمون برای من مناسب هستند؟

با اینکه بریس های دیمون می توانند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کنند، اما بنا به تصمیم دندانپزشک ممکن است بریس های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) برایتان مناسب تر باشد.

 

بهترین راه برای اطمینان از این موضوع  که آیا بریس های دیمون گزینه ی مناسبی برایتان می باشد یا خیر، گرفتن وقت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی مجرب است. وی پس از معاینه دندان ها و شنیدن توقعات بیمار می تواند بهترین گزینه درمانی را به او معرفی کند.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 935
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: