پروتزهای ایمپلنت برای فک پایین
نوشته شده توسط : نت ویر

علیرغم پیشرفت های زیاد در دندانپزشکی مدرن، ادمونتیزم جزئی یا کامل (از بین رفتن دندان ها) همچنان یک مشکل عمده سلامت عمومی است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ادمونتیزم به عنوان یک آسیب فیزیکی تعریف شده است (به دلیل اینکه بخش های مهم بدن از بین رفته اند)، معلولیت (به این دلیل که افراد در انجام حداقل دو کار اساسی زندگی – صحبت کردن و خوردن) و یک اختلال (به دلیل برای جبران این کمبودها لازم است تغییرات قابل توجهی صورت گیرد). این اختلال دارای ویژگی های یک بیماری مزمن است – آن را تغییر نمی دهد یا کاهش می یابد، غیر قابل درمان است و نیاز به استراتژی های مدیریتی خاص برای غلبه بر اثرات مخرب آن است.

برای بیش از یک قرن، پروتزهای کامل استاندارد مراقبت از ادمونتیزم بوده و تمرکز آن روی جایگزینی بافتهای از دست رفته (دندان، استخوان و بافت لثه) بوده است، گرچه لزوما عملکردی ندارد. مطالعات نشان می دهد که اکثر مردم نسبت به دندان مصنوعی فوقانی (ماگزیلاری) نسبت به اندام پایین (مندیبولار) بیشتر راضی هستند. و حداقل نیمی از افراد پایین تر از ایمپلنت دندان راضی نخواهند بود.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.

استفاده از چسب های دندان مصنوعی

بسیاری از مردم تصمیم می گیرند خودشان با استفاده از چسب های دندانی یا کرم ها به این مشکل پاسخ دهند. نه تنها هزینه های هنگفتی در دراز مدت برای این رویکرد وجود دارد، بلکه ممکن است سالم نباشد. برخی اطلاعات اولیه درمورد ایمنی استفاده بیش از حد از چسب های دندانی به دلیل مصرف روی (یکی از عناصر اصلی در اکثر چسب ها) و ارتباط احتمالی آن با اختلالات عصبی است. اگرچه این احتمال وجود دارد، اما تا حدودی نامشخص است و تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع ضروری است. اگر به مقادیر بیش از حد چسب برای تثبیت پروتزهای خود نیاز دارید، لطفا دندانپزشک خود را ببینید و گزینه های خود را فقط برای حفظ ایمنی مورد بحث قرار دهید.

علاوه بر این، در مقایسه با بیماران با و بدون دندان، نشان داده شده است که مردم بیچاره معمولا مشکل جویدن غذاهای سخت را با بافت دارند و حتی ممکن است با خوردن سبزیجات یا پروتئین، رژیم غذایی خود را با شیوه های ناسالم تغییر دهند، در عوض خوردن غذاهای با محتوای چربی بالا ساده تر است. از لحاظ آماری، افراد بیچاره در مقایسه با افرادی که دارای دندانهای طبیعی هستند، در معرض کمبود تغذیه هستند.

افسردگی می تواند کیفیت کلی زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. ارزیابی کیفیت زندگی پیچیده است – ویژگی های آن عبارتند از کافی عملکردی و روانشناختی، رضایت از زندگی و عزت نفس. بیماران دچار پروستات با پروتز دندان، به خصوص کسانی که با درمان مناسب تطابق دارند، می توانند عواقب روانی و اجتماعی زیادی را تجربه کنند





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1023
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: