ساخت پارک آبی
نوشته شده توسط : نت ویر

ورزش‌ها و تفریحات آبی یکی از مفرح‌ترین و مهیج‌ترین فعالیت‌هایی است که تاکنون شناخته شده، از این‌رو ساخت و توسعه پارک‌های آبی به‌سرعت رو به افزایش است. همچنین پارک های آبی کارکرد جذب گردشگر را نیز دارند و امروزه پارک های آبی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی مناطق مختلف تبدیل شده‌است.

ساخت پارک آبی حتما باید توسط متخصصین امر انجام شود. آیتم‌های فراوان، لزوم جانمایی مناسب، تاسیسات مکانیکی و برقی پیچیده، لزوم فضاسازی زیبا و مهیج، از مهم‌ترین عواملی است که طراحی و ساخت یک پارک آبی را به مقوله‌ای کاملا تخصصی بدل کرده‌است. همچنین در ساخت یک دهکده آبی علاوه بر رعایت الزامات عمومی استخرهای شنا، باید به مساله ایمنی توجه ویژه‌تری شود

سرسره آبی

سرسره های آبی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک های آبی است. سرسره‌های زیاد و متنوع موجب استقبال بیشتر کاربران از پارک آبی می‌شود. همچنین باید در کنار مساله هیجان و تفریح، به ایمنی سرسره های آبی نیز توجه ویژه‌ای شود.

در ساخت استخرهای سرسره دار، علاوه بر الزامات عمومی استخرهای شنا، موارد زیر نیز باید رعایت شود:

- حداقل عمق آب در محلی که سرسره تونلی به آب می‌رسد باید 1.3 متر باشد.

- فاصله بین کناره خروجی سرسره معمولی و تونلی از هم و از کناره خروجی سرسره های شیب تند باید حداقل 1.5 متر و فاصله میان خروجی‌های شیب تند نسبت به یکدیگر باید حداقل 1.8 متر باشد.

- برای هر یک از ورودی‌های سرسره های استخر، باید یک پمپ ذخیره تعبیه شده‌باشد تا در شرایط خاص، آب را بر روی سطح سرسره پمپ نماید

- سرسره ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که استفاده کنندگان از آن به هیچ وجه هنگام سرخوردن پرتاب نشوند.

- سیستم تصفیه آب  و گردش آب استخرهای سرسره دار باید عمل فیلتراسیون و گردش آب را در دوره زمانی حداکثر یک ساعته انجام دهد.

طراحی پارک آبی

ساخت پارک آبی نسبت به یک مجموعه استخر عمومی، نیازمند فضای بیشتر و صرف هزینه بیشتر است. لذا در صورت طراحی پارک آبی به‌صورت دقیق و علمی، جانمایی صحیح و بهینه آیتم‌های مختلف پارک آبی و همچنین انتخاب درست تجهیزات استخر ، می‌توان حداکثر استفاده از فضا را داشت و ضمن حفظ کیفیت، هزینه‌ها را تا سطح حداقل کاهش داد. لذا به هیچ عنوان نباید طراحی و ساخت پارک آبی توسط افراد غیر متخصص انجام شود.

هزینه ساخت پارک آبی

از آنجایی که یک پارک آبی دارای آیتم‌های مختلفی است، هزینه ساخت یک پارک آبی بسیار متغیر است. اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت حداقل زیربنای مورد نیاز برای یک پارک آبی، دو هزار متر است و هزینه ساخت یک پارک آبی کوچک در سال 97، حدود پنج میلیارد تومان است. اما در صورت تمکن مالی کارفرما، می‌توان پارک های آبی بزرگ با آیتم‌های بسیار زیاد و هیجان انگیز ساخت.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1086
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: