با فواید ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چیست و فواید ارتودنسی دندان کدامند؟

ارتودنسی در واقع یک تخصص دندانپزشکی است که به تشخیص و معالجه ناهنجاری‌ها و عدم هماهنگی دندان ها و همچنین موقعیت فک های فوقانی و تحتانی می‌پردازد. دندان ها در حالت نرمال و از نظر زیبایی شناختی باید با هم همتراز و هماهنگ باشند. علاوه بر هماهنگی دندان ها با یکدیگر، به طور طبیعی باید هماهنگی خاصی بین دندان ها و ساختار فک های بالا و پایین وجود داشته باشد. وجود هرگونه ناهماهنگی در دندان ها و یا فک ها میتواند باعث بروز مشکلاتی شود که هم استانداردهای زیبایی شناختی صورت را از بین میبرد؛ و هم در عملکرد انسان تاثیر می‌گذارد.

متخصص ارتودنسی و دندانپزشک عمومی چه تفاوتی با هم دارند؟

هرچند که هر دوی این افراد دندانپزشک هستند و مشترکات بسیار زیادی با هم دارند، اما تفاوت های بزرگی نیز بین آن ها وجود دارد. از بسیاری جهات متخصص ارتودنسی یک سر و گردن از دندانپزشک عمومی بالاتر می‌ایستد. زیرا برای چند سال آموزش های اضافی را دریافت کرده و به یک متخصص تبدیل شده است.

متخصصان ارتودنسی هر چند که می‌توانند کارهای معمول یک دندانپزشک عمومی مانند تمیز کردن دندان ها، پرکردن آن ها، دندان درد و موارد معمولی دیگر را انجام دهند، اما تنها به انجام کارهای تخصصی می‌پردازند.

فواید ارتودنسی دندان : درمان ارتودنسی به چه کسانی کمک می‌کند؟

متاسفانه اغلب مردم فکر می‌کنند که ارتودنسی و درمان های آن تنها برای کودکان و مخصوصا نوجوانان است. البته این افراد حق دارند که چنین تصوری داشته باشند، زیرا به طور معمول بیشتر کسانی که بریس ارتودنسی دارند و یا به متخصصان ارتودنتیست مراجعه میکنند معمولا نوجوانان هستند.

متاسفانه بیشتر مردم آنچنان که باید درک درستی از دندانپزشکی و تخصص های آن ندارند و بهتر بگوییم آن ها کمتر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت میدهند. برآوردهای مختلف نشان میدهند مردم از در هر سنی که باشند برای ارزیابی باید به متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند.

مشاوره ارتودنسی

اکثر افرادی که به دنبال مشاوره ارتودنسی هستند به توصیه دندانپزشک اصلی خود این کار را انجام می دهند. با این وجود، اگر مشکلی در رابطه با عدم هماهنگی و تراز دندان های خود دارید میتوانید مستقیما به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید تا به شما مشاوره درمانی ارائه دهد. و به موقع از فواید ارتودنسی بهره مند شوید.

بیشتر متخصصان خوبی که یک کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی  به شما مشاوره میدهند. پیش از هرچیزی آن ها دندان های شما را معاینه میکنند و درباره گزینه های درمانی موجود با شما صحبت می‌کنند.

 

مزایای و فواید ارتودنسی چیست؟

مزایا و فواید درمان ارتودنسی متنوع است و از بیماری تا بیمار دیگر متفاوت است. برخی از رایج ترین فواید ارتودنسی عبارتند است:

·         بهبود ظاهر صورت

·         ملموس تر شدن جذابیت لبخند

·         بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان

·         افزایش اعتماد به نفس

 

·         همکاری طولانی مدت با دندانپزشک عمومی شما





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: