تمیز نکردن دندان ها باعث حملات قلبی میشود
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج در جنت آباد سعی در بیان موضوع جالب تمیز نکردن دندان ها باعث حملات قلبی میشود دارد.

پیوند بین بهداشت دهان و دندان و افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی به مدت طولانی مشکوک است اما تا به حال هیچکس نمیتواند دقیقا مشخص کند که چرا به طور مرتب مسواک نزدن بر این عامل تاثیر دارد.

در حال حاضر یک دانشمند دندانپزشکی دانشگاه بریستول کشف کرده است که یک باکتری رایج برای تخریب دندان و بیماری لثه می تواند به جریان خون وارد شود و به تشکیل لخته های خون کمک کند.

اکثر آنها باکتری استرپتوکوک در معرض دهان قرار دارند، اما زمانی که کسی دچار خونریزی می شود، می تواند به خون وارد شود.

وجود دارد باکتری ها از پروتئین روی سطح خود استفاده می کنند، PadA نامیده می شوند تا پلاکت های خون را به هم متصل کنند تا یک سپر محافظتی به خود بدهند.

هاوارد جنکینسون، استاد میکروب شناسی دهان، می گوید: “آنچه که ما انجام می دهیم، به یک مولکول پروتئینی تک سلولی روی سطح باکتری هایی که می توانند تشکیل پلاکت را فعال کنند، رها شده اند.

“این اولین بار است که یک مکانیسم از یک باکتری تک نشان داده شده است که پلاکتها را فعال کرده و آنها را گسترش دهد.”

توصیف مکانیزم

 “هنگامی که پلاکتها باهم جمع می شوند، باکتری ها را کاملا بسته بندی می کنند. این پوشش محافظتی نه تنها از سیستم ایمنی بدن بلکه همچنین از آنتی بیوتیک هایی است که ممکن است برای درمان عفونت استفاده شود.

“متأسفانه، به علاوه کمک به باکتریها، چسبیدن پلاکتها سبب ایجاد لخته های خون کوچک، رشد در شیرهای قلب یا التهاب رگهای خونی می شود که میتواند خون را به قلب و مغز متوقف کند.”

این مطالعه شواهد دیگری را برای یکی دیگر از دلایل ریز کردن دندان های خود و – به طور ایده آل – دندان فراهم می کند.

دانشمندان می گویند: “مردم باید بدانند که همچنین نگه داشتن رژیم غذایی، فشار خون، کلسترول و سطح آمادگی جسمانی آنها، همچنین نیاز به حفظ بهداشت خوب دندان برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی دارند.”

پروفسور جکینسون کشف پروتئین کلیدی را به عنوان یک ابزار جدید برای آزمایش داروها که ممکن است از خون لخته شدن آن جلوگیری کند، توصیف کرد.

جهت خدمات دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت دندان، ونیر کامپوزیت و... می توانید به سایت کلینیک ما مراجعه فرمایید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: