کودک پنج ماهه
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک پنج ماهه : ماه پنجم زمان تغییرات برای کودک شماست. شما می توانید انتظار داشته باشید که او اولین تلاش های خود را برای حرف زدن واقعی به کار برد. او همچنین آماده به چهاردست و پا رفتن شده است که به این معناست که شما باید آماده تحرک جدید کوچولوی خود باشید.

مهارت های حرکتی در کودک پنج ماهه

کودکان پنج ماهه نسبت به یک کودک چهار ماهه می توانند برای مدت نسبتا طولانی تری صاف بشینند. کودک شما احتمالا نیاز به حمایت توسط بالش دارد اما ممکن است بتواند بدون ساپورت برای چند ثانیه در هر بار بنشیند.

بعضی کودکان پنج ماهه شروع به غلت زدن از پشت به شکم می کنند. زمانی که کودک شما غلت می زند, ممکن است متوجه شوید که پاهای خود را حرکت می دهد. او درحال آماده شدن برای چهاردست و پار رفتن و سینه خیز رفتن است که فقط چند ماه با آنها فاصله مانده!

خواب کودک پنج ماهه

بیشتر کودکان کل شب را در پنج ماهگی می خوابند اما نه کامل. برای ترغیب کودکتان به کسب ریتم خواب شبانه منظم, یک روتین خواب ایجاد کنید. با حمام گرمی شروع کنید, بعد چند دقیقه با آواز و داستان او را به آرامی تکان دهید و چشمان کودک شما مطمئنا خواب آلود می شود.

حس های کودک پنج ماهه

دید کودک پنج ماهه شما به بهتر شدن ادامه می دهد. در این نقطه کودکان هنوز دید ۲۰/۲۰ ندارند اما نسبت کودک سه ماهه  می توانند به خوبی در فواصل مختلف ببینند و چشمان آنها می تواند بدون چپ شدن روی چیزی متمرکز شود. در پنج ماهگی, درک رنگ کودک شما به حدی قوی شده است که می تواند تفاوت بین دو نوع از رنگ مشابه را متوجه شود. اما کودکان در این سن هنوز رنگ های اولیه مثل قرمز, آبی و زرد را ترجیح می دهند.

ارتباط کودک پنج ماهه

 

کودک شما باید تا الان به صدا سازی افتاده باشد و آن صدا سازی ها ممکن است شبیه کلمات واقعی به نظر برسد. پنج ماهه ها می توانند حروف صامت و صدا دار را کنار هم قرار دهند ( مثل با – با). اگر ما- ما یا با- با را در ترکیب با هم شنیدید خیلی هیجان زده نشوید. کودکان در این سن هنوز معنی برای این کلمات اختصاص نداده اند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: