با تمام معایب ماشین هیوندای النترا آشنا شوید
نوشته شده توسط : نت ویر

ماشین هیوندای النترا  (Elantra) از محصولات کمپانی بزرگ و نامدار کره ای یعنی هیوندای است. شاید برای شما جالب باشد، اگر بدانید که نسل اول این خودرو از سال 1990 بهره برداری و به بازارهای جهانی خودرو راه پیدا کرده است. تا به امروز شاهد تولید و عرضه 6 نسل طلایی از هیوندای النترا در سراسر دنیا بوده ایم. تا جایی که ما یادمان می‌آید، این خودرو از سال 84 وارد ایران شد. آن زمان به النترا نام هیوندای آوانته را داده بودند.

بررسی معایب طراحی و ظاهری ماشین

یکی از زننده ترین تصاویر در خصوص این ماشین، استفاده از خطوط حجیم و زیاد در نسل پنجم هیوندای النترا است. نسل پنجم این ماشین ظاهری خشن دارد و از لحاظ ظاهری شباهت های زیادی با ماشین هیوندای I40 دارد.

نمونه های اولیه یا در واقع نسل های ابتدایی این ماشین، از لحاظ ظاهری کارشناسان را مجاب کرد که یک نمونه استاندارد است. اما با مرور زمان و در نسل های بعد، ظاهر آن تغییر کرد و هرچند جز طراحی های مدرن به شمار میرود، اما به نظر برخی کارشناسان در طراحی این خوردو اغراق شده است.

علاوه بر این، در طراحی سقف آن یک نکته نسبتا نامتعارف دیده میشود. شیب سقف آن زیاد است. این شیب مخصوصا برای سرنشینان بخش عقبی ماشین آزاردهنده است.

وجود پیشرانه نسبتا ضعیف

این شرکت برای خودرو در مجموع جمع و جور خود، از یک پیشرانه MPI با ظرفیت 1.8 لیتر استفاده کرده است. این پیشرانه توانی در حد 148 اسب بخار دارد که در یک دقیقه نزدیک 6500 دور میزند.

گیربکس (قطعات هیوندای النترا) اتوماتیک و 6 حالته است. و نیروی تولید شده توسط پیشرانه، توسط این گیبرکس به چرخ های جلو ماشین منتقل میشود. صفر تا 100 این ماشین نسبت به خودروهای هم رده اش زیاد است و مدت زمانی برابر 10.5 ثانیه است.

توان خروجی موتور هیوندای النترا در مقایسه با دو خودرو کیا سراتو  و مزدا 3 نسبتا یکسان است. اما از لحاظ حجم، باید بدانید که النترا کم حجمتر است.

متریال به کار رفته در طراحی داخلی کیفیت کمی دارند

فضای داخل کابین طراحی نسبتا مناسبی دارد، و از لحاظ طراحی شباهت هایی نیز به هیوندای سوناتا YF دارد. شکی در طراحی مناسب داخل کابین وجود ندارد ودر مجموع ارگونومی فضای داخلی استاندارد است.

می توانید جهت خرید لوازم جانبی هیوندا و کیا به سایت الماس پارت که در زمینه فروش قطعات هیوندا و کیا فعالیت دارد مراجعه کنید. 





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 1364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: