چگونه از طلا و جواهر خود مراقبت کنیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

از آنجایی که در حال حاضر قیمت طلا روز به روز در حال افزایش  است و با وجود اینکه این فلز گرانقیمت به عنوان زینتی برا شما محسوب می شود، لازم است تا یک سری اطلاعات در مورد نحوه نگهداری و خرید طلا همچون انگشتر طلا، دستبند طلا، النگوی طلا، پلاک طلا ، گوشواره طلا و ... در اختیار داشته باشید. آنچه مسلم است اگر طلا و جواهرات به حال خود رها شوند نه زنگ می زنند و نه دچار لکه می شوند، اما طلا و جواهری که به طور روزانه استفاده میشود ، ممکن است با عوامل خارجی نظیر چربی بدن، کف صابون، روغن غذا و غیره کثیف شود.

بنابراین برای اینکه همیشه  طلاهای زیبا و درخشان داشته باشید که در طول زندگی به آن ببالید باید به فکر مراقبت از آن هم باشید.

از جمله روش های مراقبت از طلا:

قبل از استحمام یا شستشو با مواد شوینده ی شیمیایی طلا و جواهر را از خود جدا کنید. صابون و مواد شوینده ی شیمیایی می تواند طلای شما را مات و کدر کند که در این صورت احتیاج به شستشو و تمیز کردن مکرر پیدا می کند.

باید توجه کنید که طلا یک فلز حساس است که به راحتی دچار خش می شود، بنابراین قبل از استفاده از شوینده هایی که خاصیت خورنده دارند طلای خود را خارج کنید. کلر هم برای طلا بسیار مضر است و اگر طلا به طور دائم در معرض کلر قرار بگیرد مات و بدرنگ می شود. بنابراین قبل از رفتن به استخر حتما طلا را از خود جدا کنید.

با دقت بسیار با جواهرات خود به خصوص آنها که ظریف تر هستند برخورد کنید چراکه احتمال خم شدن یا از شکل خارج شدن آنها وجود دارد.

در صورتی که قطعه ی طلای شما درخشش خود را از دست داده باشد، با یک تکه دستمال نرم آنرا جلا بدهید. این کار سامیدوارم با رعایت کردن این موارد بسیار کوچک طلا و جواهرات خود را به درستی مصرف نمایید.

امیدوارم با رعایت کردن این موارد بسیار کوچک طلا و جواهرات خود را به درستی مصرف نمایید.





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: