کودک دو ماهه
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک دو ماهه : شما از مرحله نوزادی عبور کرده اید و اکنون, در ماه دوم, شخصا حسی از کودک خود به دست می آورید. شما همینطور یاد می گیرید چه چیزی کودک دو ماهه شما را بر می انگیزد – چیزهایی که دوست دارد یا دوست ندارد, چیزهایی که باعث گریه او می شود که در این مرحله کاملا پایه ای هستند: گرسنگی, خواب آلودگی و پوشک کثیف.

مهارت های حرکتی کودک دو ماهه

کودکان دو ماهه نسبت به یک کودک یک ماهه کنترل بیشتری بر بدن خود به دست می آورند. این به این معناست که آنها می توانند سر خود را موقعی که روی شکم خود دراز کشیده اند یا ایستاده نگه داشته شده اند، اندکی ثابت تر نگه دارند.

خواب کودک دو ماهه

الگوهای خواب کودک شما در حال پدیدار شدن هستند اما در کودک دو ماهه هنوز الگو خواب به طور کامل  تثبیت نشده است. در این سن, کودکان ۱۵ تا ۱۶ساعت در روز می خوابند. اما این ساعت ها دوره ای هستند و معمولا آماده نیستند که کل شب را بخوابند. این به خصوص برای نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند

حس های کودک دو ماهه

در دو ماهگی کودکان می توانند اشیا و افراد را از فاصله ۱۸ اینچی ببینند. این به این معنی است که هنوز باید نوزاد را نزدیک به خود نگه دارید اما کودک شما می تواند صورت شما را موقع تغذیه کاملا خوب ببیند. کودکتان باید قادر باشد حرکات را زمانی که از کنار او راه می روید دنبال کند. شنوایی کودک هم در حال پیشرفت است. کودک دو ماهه شما به خصوص از گوش دادن به صدای شما لذت می برد.

ارتباط کودک دو ماهه

برای نوزادان دو ماهه ارتباط بیشتر شامل گریه کردن می باشد. اما شما ممکن است صداهای شیرینی که او می سازد را بشنوید. نوزاد شما صورت و صدای شما را می شناسد و به آنها پاسخ می دهد. ممکن است اولین نشانه لبخند را ببینید.

 

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در این سن انجام دهید صحبت با نوزادتان است. اگرچه کودکان دو ماهه نمی توانند با شما صحبت کنند, به صدای شما پاسخ می دهند و این آنها را ترغیب می کند تا اولین کلمات را در ماه های بعد بگویند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: