آماده سازی استخر برای زمستان
نوشته شده توسط : نت ویر

با رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا بسیاری از استخرهای روباز دیگر قابل استفاده نبوده و تا فصل بهار باید بسته بمانند. رعایت اصول بستن استخر جهت حفظ سلامت استخر و تجهیزات و جلوگیری از یخ زدگی آن ها ضروری است. در  این مقاله به بررسی ابن موضوع خواهیم پرداخت.

قدم 1: تنظیم تعادل شیمیایی آب

در قدم اول باید تمامی پارامترهای شیمیایی آب استخر را در محدوده مجاز تنظیم نمود. مقدار مجاز هر پارامتر را می توانید در نگهداری استخر مشاهده کنید. از ثبات و پایداری مقدار pH، کلر و قلیائیت کل اطمینان یابید و در صورت لزم تنظیمات لازم را انجام دهید.

قدم 2: تنظیم سطح آب استخر

به صورت معمول ایده اولیه کسانی که اولین بار است که صاحب استخر شده اند، خالی کردن کامل آب استخر جهت نگهداری آن در طول زمستان است. ما به شما مبی گوئیم که لطفا این کار را انجام ندهید! دلیل آن این است که هنگامی که آب درون خاک یخ می زند، منبسط شده و حجم آن افزایش می یابد که در نتیجه آن حجم خاک زیر استخر افرایش یافته و به دیواره ها و کف استخر فشار وارد می کند. وزن آب درون استخر از خرابی وایجاد ترک در دیواره و کف استخر جلوگیری می کند.

قدم 3: بکواش فیلترها

قبل از شروع فرآیند بکواش، اجازه دهید پمپ استخر یک سیکل کامل کار کند. به طور متوسط هر سیکل کامل گردش کل آب استخر 8 ساعت به طول می انجامد. پس از بکواش فیلتر، درین کف مخزن فیلتر و شیر هواگیری را باز کنید. با انجام این کار کل آب درون مخزن فیلتر استخر خارج می شود

قدم 4: تخلیه لوله ها با فشار هوا

از بین تمامی مراحل، انجام این مرحله جهت حفظ سلامت کلی استخر کاملا ضروری است. اگر لوله ها از آب تخیله نشوند و دمای هوا تا مرحله یخ زدن آب کاهش یابد، ممکن است دیواره لوله ها و تجهیزات ترک برداشته و خراب شوند. می توانید از یک بلوئر ساده جهت تخلیه آب خطوط لوله و تجهیزات استفاده کنید

قدم 5: تجهیزات استخر را خاموش کنید

تمامی تجهیزات و تاسیسات استخر را خاموش کرده و اتصالات برقی را قطع کنید تا از اتفاقات ناخواسته آتی جلوگیری به عمل آید.

قدم 6: سطح استخر را بپوشانید

 

همانطور که می دانید چندین روش برای پوشاندن سطح استخرتان وجود دارد. اگر از کاور استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که کاور ضد آب بوده و در برابر آب و هوا و مواد شیمیایی استخر مقاوم باشد و همچنین سطح استخر شما را به صورت کامل بپوشاند.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 987
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: