فیشور سیلنت فیشور سیلنت و استفاده از آن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید تاکنون واژه فیشور سیلنت را از زبان مربی بهداشت کودک خود شنیده و یا در لیست خدمات قابل ارائه بهترین کلینیک دندانپزشکی خود دیده باشید. اما این اصطلاح دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد موضوعی است که در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت.

فیشور سیلنت چیست؟

فیشور سیلنت در واقع برای درمان شیارهای عمیق دندان های آسیا و در برخی موارد دندان های دیگری که طبق نظر دندانپزشکی کودکان نیاز به این درمان دارند، انجام می گیرد.

اگر با دقت به سطح جونده دندان های آسیای کودک دلبندتان نگاهی بیندازید متوجه شیارهایی بر روی سطح دندان ها خواهید شد. در تعدادی از کودکان ممکن است عمق این شیارها زیاد باشد به گونه ای که حتی با ظریف ترین مسواک ها نیز تمیز کردن دندان ها کار دشواری باشد. در این مواقع دندانپزشک روش درمانی فیشور سیلنت را پیشنهاد می کند.

مراحل انجام فیشور سیلنت

همان طور که گفته شد سیلنت ها موادی رقیق از جنس مشابه رزین هستند که توسط دندانپزشک روی شیارها قرار داده می شوند. این مواد پس از تاباندن نور مخصوص به دندان چسبیده و در نتیجه شیارهای عمیق را پوشش می دهند. کل این روش درمانی برای هر دندان چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید البته شایان ذکر است که جنس سیلنت به کار رفته نیز در تعیین این مدت زمان تاثیرگذار خواهد بود.

فیشورسیلنت برای چه افرادی توصیه می شود؟

کودکانی که به تازگی دندان های آسیای دائمی خود را درآورده اند.

بزرگسالانی که نگران بهداشت دهان و دندان های خود هستند.

بزرگسالانی که به طور نرمال دارای فیشورهای عمیق هستند.

بزرگسالانی که زیاد دچار پوسیدگی دندان می شوند.

بهترین زمان برای اقدام به فیشورسیلنت

ایده آل ترین زمان برای اقدام به فیشور سیلنت به عنوان روشی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان ، اولین فرصت بعد از رویش دندان است. با توجه به اینکه اولین دندان آسیا در سن 6 سالگی و دومین دندان آسیای بزرگ دائمی در سن 11 سالگی در دهان کودک رشد می کند ؛ لذا بهترین زمان برای نخستین دندان آسیا بازه ی 6 الی 7 سال و برای دندان آسیای بزرگ بازه ی 11 الی 13 سال است.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1090
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: