آموزش شینیون و آشنایی کامل با آن (بخش اول)
نوشته شده توسط : نت ویر

شینیون یا (chignon) یک واژه انگلیسی است و در اصطلاح به معنی موهای پرپشت است. چند سالی است که احتمالا به کررات این اسم به گوشتون خورده و حتما تا حدودی می‌دونید شینیون چیه.

همونطور که می‌دونید هر کسی نمی‌تونه چنین کار زیبایی رو با دست خالی و یا بدون گذراندن دوره آموزش شینیون مو در یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری انجام بده. چون این کار، هم نیازمند ابزار خاصیه و هم باید شخصی که شینیون‌می‌کنه، بارها و بارها برای اینکار تمرین کرده باشه.

تاریخچه مختصری از شینیون مو

این متد آرایش مو، قدمت بسیار زیادی دارد و مختص به این دوره و زمانه نیست.

در آغاز، تا این حد، مدل های متنوع وجود نداشت. و تنها یک یا چند مدل بسیار ساده برای شینیون مو وجود داشت. در آن زمان ها، معمولا موها را جمع می‌کردند و با یک طرح ساده در بالای سر یا پس سر می‌بستند.

استقبال از این شیوه آرایش مو، همیشه با اقبال مواجه نبوده است. برای مثال در دهه ۸۰ میلادی به دلیل سلیقه خاص و رایج آن زمان، بیشتر از مدل موهای کوتاه استقبال میشد.

تغییرات شینیون از دهه ۸۰ میلادی به این ور

اما با گذشت زمان و گذار ار دهه ۸۰ میلادی، بانوان بیشتر نسبت به آرایش و فرم دادن به موهای خودشون علاقه نشون دادند. طی چند سال گذشته در کشور خودمون ایران، به قدری تقاضا برای اجرای تکنیک های شینیون بالا رفته، که اکنون بیشتر سالن های آرایشی دست کم بصورت روزانه چندیدن مشتری در این بخش آرایش دارند.

اجرا و آموزش شینیون مو، قلب تپنده هر سالن آرایش

اگر سری به سالن های حرفه ای مثل سالن الماس نشان زده باشید و یا در دوره های تخصصی آرایشگری شرکت کرده باشید، متوجه می‌شوید که بخش بزرگی از فضای سالن به این آرایش حرفه ای اختصاص داده می‌شود، زیرا متقاضیان این مدل آرایش، واقعا روز به روز در حال افزایش است.

هنرمندان شینیون هر روز هنر خود را آپدیت می‌کنند

آرایش موها، بیشتر از آن‌که مشابه آرایش صورت، کلیشه ای باشد، پیرو مد است. یعنی هر سال ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال، در سال های گذشته، شاید موهای بسته شده بیشتر مورد استقبال خانم ها قرار می‌گرفت، اما این روزها بیشتر خانم ها تمایل دارند که موهای بازی داشته باشند. با اینکه بیشتر خانم ها دوست دارن که موهاشون باز باشه، اما هیچوقت نمیشه از خیر شینیون گذشت. 





:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1076
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: