دستورالعمل مراقبت از ایمپلنت های دندانی
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان با ایمپلنت دندان در دو مرحله انجام می گردد در مرحله اول قرار دادن ایمپلنت و در مرحله ی دوم بارگذاری اباتمنت و تاج می باشد. مر حله دوم پس از چند هفته یا چند ماه از قرار دادن ایمپلنت دندانی انجام شود.

مراحل قرار دادن ایمپلنت:

1) قرار دادن ایمپلنت در استخوان

2) اتصال اباتمنت به ایمپلنت دندانی

3) قرار دادن تاج دندان (روکش  دندان)

مراقبتهای پس از جراحی

بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان، ممکن است خونریزی، تورم، کبودی و یا عفونت رخ دهد. لطفا به توصیه های زیر با دقت توجه فرمایید

 

استراحت: بیمار باید بعد از عمل جراحی ایمپلنت استراحت کرده و فعالیت بدنی خود را محدود کند. از انجام تمرینات ورزشی شدید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندانی بپرهیزد.

تورم: تورم ممکن است بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندانی رخ دهد، این یک اتفاق عادی پس از جراحی ایمپلنت دندانی است. ورم در ناحیه ی عمل، بعد از یک یا دو روز برجسته تر می شود اما پس از ۴۸ ساعت، کاهش خواهد یافت. تورم را می توان با اعمال سرمای متناوب در ۲۴ ساعت اول و شستشو با آب نمک رقیق پس از گذشت ۲۴ ساعت از جراحی، کاهش داد. برای ۲۴ساعت اول پس از عمل جراحی برای کاهش تورم یک کیسه یخ را بر روی صورت خود در محل عمل قرار دهید بطور متناوب ۱۰ دقیقه یخ را بر روی صورت خود نگهدارید و ۱۰ دقیقه آنرا بردارید.

دارو: داروهای مسکن برای کاهش درد به طور منظم به مدت ۲ روز باید مصرف شوند. اگر آنتی بیوتیک برای شما تجویز شده است، بر طبق دستور تا انتها آنتی بیوتیکها را مصرف کنید.

 

غذا خوردن: بعد از جراحی ایمپلنت بیمار باید از خوردن هر نوع ماده ی غذایی تا زمانی که اثر بی حسی موضعی از بین نرفته است، اجتناب کند. حداقل تا ۳ ساعت پس از عمل از خوردن غذاهای سفت و شستشوی دهان با مایعات گرم اجتناب کنید، حتی المقدور دهان بسته بماند. بعد از برطرف شدن بی حسی از مواد غذایی سرد مانند بستنی استفاده نماید اما در طول ۲۴ ساعت اول بعد از عمل جراحی، بیمار باید از نوشیدن مایعات و مواد غذاییگرم اجتناب کند. پس از گذشت چند ساعت از جراحی از غذاهای نرم اما سرد مانند ماست، پوره ی سیب زمینی و سوپ استفاده کند اما سعی نماید با طرفی غذا را بجود که جراحی نشده است این رژیم را حداقل بمدت 48 ساعت ادامه دهد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: