تکنیک های مراقبت از ناخن های زیبا
نوشته شده توسط : نت ویر

پوشش ناخن تان را از بین نبرید

پوستی که دورتا دور ناخن قرارگرفته پوشش ناخن هست که مانعی برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری روی ناخن که با ۱بار برداشتن این پوشش، محافظ ناخن از بین می‌رود و باعث می‌شود این پوشش ورم کرده، زبر و قرمز شود، بلکه به عفونت ناخن نیز منتهی می‌شود. این اتفاق تنها از طریق برداشتن پوشش رخ نمی‌دهد، بلکه عقب بردن پوشش ناخن هم می‌تواند به عفونت و مشکلات  منجر شود.

سفت کننده ناخن ممنوع

اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان صدمه‌ای نبینند، با استفاده از سفت کننده‌ های ناخن، آنها را شکننده‌تر نکنید. ناخن زیبا و سالم، ناخنی است که انعطاف‌پذیر باشد محصولاتی که به‌عنوان سفت کننده ناخن در بازار به فروش می‌رسند، ریشه علمی نداشته و بیش از آنکه مفید باشند برای ناخن مضر هستند.

مرطوب نگه داشتن ناخن

مرطوب کردن پوشش ناخن از شکستن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. اگر ناخن‌هایتان مستعد شکستن هستند، یکی از مهم‌ترین دلایل آن می‌تواند کمبود رطوبت باشد. چرب کردن دور پوشش ناخن نیز، به کل ناخن کمک کرده و احتمال شکستن، لب پر شدن، ترک خوردن و شکافتن آن را کم می‌کند.

مکمل‌های بیوتین فراموش نشود

بیوتین ویتامین‌های گروه B که در کبد و زرده تخم‌مرغ یافت می‌شود که  باعث بهبود ضخامت ناخن شده و از شکاف برداشتن و شکستن جلوگیری می‌کند. دریافت روزانه ۵/۲ میلی‌گرم بیوتین، تاثیر بسیار زیادی بر روند معالجه مشکلات ناخن دارد. محصولات دیگرنیز وجود دارند که حاوی سیلیکون و مکمل‌های MSM هستند. این دو ماده غذایی نیز کمک شایانی به سلامت ناخن می‌کنند.

به‌صورت مستمر مانیکورهای حرفه‌ای ممنوع

افرادی که در فاصله زمانی کوتاه به این سالن‌ها سر می زنند، بیشتر از دیگران در معرض خطر بی دوامی و خشکی ناخن قرار می‌گیرند. پزشکان اعتقاد دارند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می‌تواند یکی از دلایل چنین اتفاقی باشد.

ناخن شکننده با استون

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید، نباید از پاک کننده‌های ناخنی که حاوی استون هستند، استفاده کنید. ترکیب شیمیایی استون باعث می‌شود ناخن ضعیف و شکننده شود.

از سوهان‌های زبر استفاده نکنید

از سوهان‌ های نرم استفاده کنید و هنگام سوهان کشیدن، آن را به ‌صورت رفت و برگشتی روی ناخن نکشید، بلکه باید خیلی آرام آن هم در یک جهت سوهان کشید تا کمترین احتمال شکستگی ناخن به‌وجود بیاید.

می توانید جهت آموزش ناخن و داشتن ناخن های زیبا در دوره های آموزش آرایشگری در بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران شرکت کنید.





:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: