دندانپزشکی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : نت ویر

رسیدگی به دندانها قبل از اقدام به حاملگی

به مرور تعداد خانمهائی که تصمیم به بچه دارد شدن میگیرند و قبل از حامله شدن به دندانهای خود میرسند تا در طی بارداری مشکل دندانی نداشته باشند در حال افزایش است.

بعد از انجام کلیه کارهای دندانپزشکی بارداری در بهترین کلینیک دندانپزشکی تنها توصیه می شود که حد اقل دوبار برای چک کردن لثه ها در طی حاملگی مراجعه کنند.

مراجعه به دندانپزشک در طول حاملگی

زنان باردار در طول حاملگی باید حداقل سه مرتبه به دندانپزشک جهت معاینه مراجعه کنند.

درمان دندانپزشکی در طول مدت بارداری شامل درمان های ساده و پیشگیرانه مث لجرمگیری و ترمیم پوسیدگی هاست و انجام درمان های پیچیده از جمله جراحی ها، ایمپلنت دندان و ... معمولا به بعد این دوران موکول می شود.

بهترین زمان برای انجام درمانهای دندانپزشکی در زنان باردار سه ماهه دوم حاملگی است.

در سه ماهه اول بارداری چون جنین در حال شکل گیری است، مصرف دارو و بروز عفونت روی روند رشد و تکامل اثر می گذارد لذا به زنان باردار توصیه می شود در صورتی که مشکلات دهان و دندانشان اورژانسی نیست ترجیحا در سه ماهه اول هیچ اقدامی نکنند. در سه ماهه سوم نیز تحمل مادر برای نشستن روی صندلی دندانپزشکی کاهش می یابد لذا بهتر است فقط درمانهای کوتاه مدت و اورژانسی در این دوره انجام شود.

موارد مهم در انجام دندانپزشکی برای خانم های باردار

تزریق آمپول بی حسی:

معمولترین آمپول بی حسی در دندانپزشکی لیدو کائین هست که حاوی مقداری آدرنالین می باشد که باعث افزایش مقدار و زمان بی حسی می شود. این آدرنالین ممکن است بعد از تزریق باعث افت فشار بیمار شده و برای بیمارانی که مشکل فشار دارند و یا ناراحتی قلبی دارند استفاده نمی شود. متخصصین زنان و زایمان هم برای اینکه افت فشار در مادران باردار ایجاد نشود معمولا توصیه می کنند که از تزریق آمپولهای حاوی آدرنالین اجتناب شود.

رادیوگرافی از مادران باردار:

بزرگترین مشکل در دندانپزشکی با مادران باردار رادیوگرافی می باشد. در مادران باردار این امر با توجه به اینکه جنین در حال رشد و تکامل می باشد هر نوع اشعه رادیوگرافی برای آن مضر بوده و باید پرهیز کرد.

جیوه موجود در آمالگام :

زنان باردار می توانند دندانهایشان را ترمیم کنند و نگران از جیوه موجود در آمالگام جهت ترمیم نباشند زیرا تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داده که ارتباطی میان استفاده از آمالگام در دوران بارداری با وزن نوزاد وجود ندارد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: