نگهداری استخر خانگی
نوشته شده توسط : نت ویر

تعمیر و نگهداری استخر خانگی اصولی دارد که در حین راحل مختلف  باید رعایت کنیم:

1) نباید تمامی موادشیمیایی هم زمان اضافه کنیم  به عنوان مثال اگر  کلر و سولفات مس با هم وارد واکنش شده و رنگ آب استخر بسیار کدر و بد رنگ می گردد و حالتی لجن گونه پیدا خواهد کرد.

2) اضافه کردن سولفات مس یا کات کبود باید قبل از تیره شدن یا لجنی رنگ شدن آب باشد و اگر آب کدر باشد، اضافه کردن کات کبود به جای بهبود رنگ باعث تشدید آن خواهد شد.

تخلیه آب استخر

تخلیه آب استخر باید با رعایت یک سری نکات صورت گیرد،باعث گیرد تا در طولانی مدت،کاشی ها کمتر آسیب دیده و تا مدت ها نیاز به تعمیر یا تعویض کاور استخرنداشته باشند. نکات زیر به افزایش طول عمر کاشی های استخر کمک میکند.

 

تخلیه آب استخر باید حداقل ۱۰ روز پس از نصب انجام پذیرد تا فعل و انفعالات شیمیایی در چسب یا بتون کامل شود و به حداکثر مقاومت خود برسند.

سرعت تخلیه آب استخر باید حداکثر با نرخ ۶۰ سانتیمتر در طی ۲۴ ساعت انجام پذیرد تا تغییرات فشار ، رطوبت و دما به تدریج و آهسته به سرامیکها وارد شود.سعی کنید در زمانی این کار را انجام دهید که خودتان حضور داشته و در صورت بروز هر مشکلی، ایراد را رفع نمایید.

از آبگیری استخر زمانیکه استخر خالی زیر نور مستقیم آفتاب بوده و اختلاف دمای شدید بوجود آمده، خودداری کنید. بهتر است شروع آبگیری بعد از غروب آفتاب و خنک شدن سرامیکها باشد.

برای تخلیه استخر نیز نرخ تخلیه آب حداکثر ۶۰ سانتیمتر در شبانه روز باشد تا فشار به تدریج از روی سرامیک ها برداشته شود.

بهتر است از تخلیه استخر به طور کامل خودداری نمایید و همیشه  یک مقدار آب کف استخر باقی بگذارید. این کار باعث خواهد شد جلوی فشار هیدرواستاتیکی معکوس گرفته شود و مانع کشش آب از لایه های زیری زمین به سمت استخر میگردد.

مواظب پمپ شناور باشید.اگر این پمپ آسیب ببیند، تعمیر یا خرید آن هزینه زیادی را تحمیل می کند.

در هنگام تخلیه آب استخر، قسمت تصفیه حدود 24 ساعت باید کار کند. هم چنین آب از قسمت گرمایشی و پمپ ها به طور مداوم عبور کرده و حداقل 4 مرتبه تصفیه شود.شما بعد از این  مرتبه صاف کردن آب می توانید آلودگی ها و کدری را بر فیلترها مشاهده نمایید.

با انواع روش های فیلترکردن آب استخر آشنا شوید. بسته به نوع استخر و ابعاد آن هرکدام از این روش ها می تواند بهتر باشد. از جمله فیلترها می توان به فیلترهای ماسه ای، فیلترهای کاتریجی ، فیلترهای خاک دیاتومه اشاره نمود.

فیلتر های استخر و جکوزی  مانند روزنه های پوست انسان همواره باید باز باشد و در صورت بسته بودن این فیلترها عمل تصفیه آب جکوزی و استخر  با مشکل مواجه می گردد.

 

(برایبرای کسب اطلاعات بیشتر درمورد  تاسیسات استخر خود می توانید از کارشناسان تام استخر کمک بگیرید. )





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: