نکات مهم در ساخت استخر و جکوزی
نوشته شده توسط : نت ویر

ساخت استخر های شنا به غیر از بحث  سرپوشیده یا سرباز بودن آن می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله با سیمان وسرامیک و....باشد. با وجود اینکه  برخی استخرها نیز از پیش‌ساخته هستند. میزان هزینه برای ساخت استخر یک موضوع تعیین کننده در چگونگی ساخت آن است؛ چرا که ساخت استخر جدای از هزینه ابتدایی نیازمند هزینه‌های دیگر از جمله هزینه آب و برق است.

در ساخت استخر های شنا ، موضوع تهویه هوا نیز اهمیت زیادی دارد و باید از قبل به آن توجه کرد. مکانی که استخر در آن ساخته می‌شود باید از استحکام کافی برخوردار باشد. همچنین جنس خاک و میزان استحکام زمین نیز در ساخت استخر مهم است.

چگونگی ساخت سونای بخار

سونای بخار معمولا به اتاقکی گفته می شود که میزان دمای و رطوبت آن بالا باشد. برای ساخت سونای بخار باید ابتدا در مورد محل ساخت آن فکر شود.و تا جایی که امکان دارد باید جایی برای ساخت سونای بخار انتخاب شود که بهترین دسترسی را به تخلیه فاضلاب و همچنین سیستم لوله‌کشی داشته باشد.هم چنین برای ساخت سونای بخار باید به فکر دیگ بخار نیز بود.

ساخت جکوزی به چه صورت است؟

امروزه ساخت جکوزی در خانه طرفداران زیادی پیدا کرده است. جکوزی معمولا در ایجاد آرامش و ماساژ عضلات بدن نقش بسزایی دارد. مهم‌ترین و اولین نکته در ساخت جکوزی دقت در طراحی سیستم لوله‌کشی است. تصفیه آب ، گرمایش و ماساژ سه جزء تشکیل‌دهنده جکوزی را تشکیل می‌دهند. بعد از آنکه محل سیستم لوله‌کشی طراحی شد، از جمله مراحل دیگر ساخت جکوزی در داخل خانه، ساخت رینگ‌های جکوزی، آجرچینی جکوزی، آب بندی سازی شلنگ‌های هوا و نازک‌کاری جکوزی است.

 

ساخت جکوزی در انواع مختلفی مانند گرد، چهار وجهی، پنج وجهی، شش یا هشت وجهی قابل انجام است. ساخت جکوزی معمولا به دقت و ریزبینی بالایی نیاز است. این دقت خصوصاً در سیستم لوله‌کشی، اندازه لوله‌ها و نحوه اتصالات آن، قطر رینگ جکوزی بسیار حائز اهمیت است. طراحی جکوزی نیز از مواردی است که معمولا افراد به آن اهمیت زیادی می‌دهند. چرا که در زیبایی محیط تأثیر بسزایی دارد. در طراحی جکوزی باید به تعداد افراد استفاده‌کننده از جکوزی نیز دقت کرد. در خصوص هزینه ساخت جکوزی باید گفت که سازه جکوزی معمولا هزینه زیادی در برندارد، بلکه این تأسیسات و سیستم لوله‌کشی جکوزی است که بیشتری میزان هزینه را خواهد برد. از جمله تأسیسات جکوزی می‌توان به چراغ‌ها، لوله‌ها، دیگ‌ و رینگ اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: