درمان قرمزی پوست بعد از انجام اپیلاسیون
نوشته شده توسط : نت ویر

 برای حفظ آراستگی در خانم ها اپلاسیون کردن یا همان زدودن موهای زائد یکی دیگر از رکن ها در نظافت شخصی به حساب می آید ( که برای حرفه ای انجام شدن آن بهتر است توسط شخصی که دوره های آموزشی آرایشگری را گذرانده انجام شود). اما نکته ای که وجود دارد این است که وقتی موهای زائد از ریشه کنده می شوند ممکن است باعث التهاب و قرمزی پوست شود اما این حالت موقتی بوده و در طی زمان از بین می رود ولی انجام بعضی از روش ها برای مراقبت از پوست سرعت بهبود قرمزی پوست را بالا برده و پوست شما زودتر به حالت اول برمی گردد.

می توانید جهت آموزش اپیلاسیون در بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران شرکت کنید.

استفاده از ماسک های طبیعی صورت

ماسک آلوئه ورا

از آنجایی که گیاه آلوئه ورا خاصیت ترمیمی دارد می توانید هم از مایع گیاه آن هم از ژل آلوئه ورا برای رفع قرمزی پوست خود استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس و بابونه

با داشتن خواص زیادی که این روغن ها دارد از جمله خاصیت ضدعفونی کننده کنندگی صورت با مخلوط مقدار مساوری از هرکدام و ماساژ بر روی پوست به کم کردن التهاب و قرمزی پوست کمک کنید .

ماسک خیار

بهترین روش برای کم کردن التهاب پوست ناشی از اپلاسیون استفاده از ماسک میوه خیار است خیار با داشتن خاصیت آنتی اکسیدان از بین برنده سوختگی خفیف، التهاب و قرمزی می باشد .

ماسک جو بلغور دو سر

با مخلوط کردن مقداری جو پرک شده با آب خمیری بوجود می آید این خمیر را بر روی قسمت های که دچار آسیب پوستی شده گذاشته و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشورید شما می توانید از این ماسک می توانید در هفته ۴ دفعه استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب به غیر از داشتن خاصیت برای سلامتی بدن در بحث زیبایی پوست و مو هم کاربرد دارد، یکی از کاربردهای دیگر آن در کاهش سوزش، التهاب پوست است.

نکته مهم:

مصرف چند عدد آنتی اسید قبل از اپلاسیون از قرمز شدن پوست جلوگیری می کند.

شستشو ملایم قبل و بعد از اپیلاسیون، باعث می شود پوستتان واکنش زیادی به کشیده شدن ندهد و حساس نشود.

شستشو با آب گرم بعد از وکس و اپلاسیون پوست را تحریک تر می کند بعد از اپلاسیون وارد آب دریا نشوید نمک دریا پوست را حساس تر می کند.





:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: