4 نکته مهمی که باید حین نگهداری از استخر فایبرگلاس به آن ها توجه کنید
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر به تازگی دستور ساخت استخر فایبرگلاس داده اید و یا اکنون یکی از آن ها را در حیات خانه خود دارید این مقاله کوتاه را بخوانید. در این مقاله به 4 نکته درباره نگهداری از این استخرها اشاره شده است.

1. به طور مرتب آب استخر را آزمایش کنید

تا زمانی که آب استخر را آزمایش نکنید و فاکتورهای شیمایی موثر در آن را اندازه گیری نکنید متوجه نخواهید شد که استخر اکنون به چه چیزی نیاز دارد. سطح کلر آب، تعادل pH ، سختی کلسیم، اسید سیانوریک (CYA) و قلیاییت کل را همواره به طور منظم آزمایش و چک کنید.

خبر خوب این است که استخرهای فایبرگلاس نیاز به تنظیم و اندازه گیری های نسبتا کمتری  دارند. زیرا جنس این استخر به گونه ای است که میتواند به تنظیم مواد شیمیایی کمک کند و یا در مقایسه با استخر ارزان و بتنی، آب این استخرها کمتر از تعادل خارج میشود.

2. مرتباً استخرهای فایبرگلاس را تمیز کنید

مواد اولیه بکار رفته و نحوه ساخت استخر فایبرگلاس باعث شده که نیاز کمتری به تمیز کردن و شستشو داشته باشد اما این به معنی پشت گوش انداختن شستشوی استخر نیست.  استفاده از دستگاه های اتوماتیک تمیزکننده تجهیزات استخر  مثل جاروهای رباتیک، میتواند در این خصوص معجزه کنند و دیگر نیازی به زحمت انداختن خود و دیگران ندارید.

3. پمپ و فیلتر استخر  آن را روشن بگذارید

مدت زمان انجام این کار (روشن ماندن پمچ و فیلتر) به اندازه استخر و نوع پمپ آن بستگی دارد. ما از این فرمول برای تعیین مدت روشن شدن استخرها استفاده میکنیم:

مدت زمان روشن ماندن فیلتر استخر= حجم استخر ÷  میزان فیلتراسیون

استخرهای فایبرگلاس هر روز تنها به یک گردش آب از طریق فیلتر نیاز دارند. این بدان معناست که کل آب استخر باید هر 24 ساعت یک بار از فیلتر عبور کند. خوشبختانه استخر فایبرگلاس از این حیث در هزینه ها و مصرف انرژی صرفه جویی زیادی میکند.

4- در صورت لزوم استخر را دوباره از پر کنید

آب استخر همیشه در یک سطح نیست و ممکن است سرریز یا حتی تبخیر شود. بنابراین باید در مواقع لزوم حتما  به استخر آب اضافه کرد. اگر آب استخر در وسط یا در حد دو سوم اسکینر نباشد عملکرد استخر مفید نخواهد بود. موارد زیر همگی میتوانند در تعیین زمان پر کردن استخر تاثیرگذار باشند:

·         فصلی از سال که در آن قرار دارید

·         میزان بارندگی

·         درجه حرارت و رطوبت محیط

·         و ...

 

 نکته: حتماً در صورت نیاز به بالا بردن یا پایین آوردن سطح آب استخر خود از یک شخص یا شرکت حرفه ای کمک بگیرید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: