مراحل کمپین SEO چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

مراحل کمپین SEO

  • قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

برای مطالعه بیشتر: دوره سئو

 

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

” هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

  • قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

  • قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

  • قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

  • قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

بیشتر بدانید: آموزش سئو تکنیکال





:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: