مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو
نوشته شده توسط : نت ویر

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در مورد “خدمات سئو” صحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

 قیمت سئو سایت به صورت ساعتی
بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• هزینه سئو سایت به صورت ماهانه
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

” با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای
شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

بیشتر بدانید: دوره سئو

برای چه چیزی قرار است هزینه کنیم؟ اجزای اصلی خدمات سئو

عناصر مختلفی در فرآیند SEO وجود دارد. بعضی از افراد فکر می‌کنند سئو فقط انتخاب چند کلمه کلیدی است. اما اینطور نیست و اجزای به هم مرتبط زیادی در به نتیجه رسیدن این فرآیند دخیل هستند. اگر در فضای وب کسب و کار کوچکی دارید و تازه فعالیت خودتان را شروع کرده‌اید، باید آگاهانه برای هر مرحله هزینه صرف کنید. بود و نبود هر مرحله تاثیر زیادی در تعیین قیمت SEO وب‌سایت شما دارد. آگاهی شما کمک می‌کند که مطمئن باشید تمام جنبه‌های استراتژی SEO تحت پوشش قرار خواهد گرفت. چک لیست کلی خدمات سئو عبارتند از:

تحقیق در مورد نیاز مخاطب
تحقیق کلمات کلیدی مناسب
بهینه‌سازی ساختار و معماری سایت
تولید و بهینه‌سازی محتوا
لینک‌سازی و دیجیتال PR
آنالیز و گزارش عملکرد در گوگل

 


پیشنهاد ما: شرکت خدمات سئو


در مورد خدمات سئو ارزان

همیشه کسب و کارهای کوچک و نوپا با دیدن قیمت‌های پائین بعضی از آژانس‌های خدمات سئو، وسوسه می‌شوند و با خوشحالی برای پرداخت هزینه SEO سایت خود اقدام می‌کنند. لطفا اگر در این گروه قرار دارید، مراقب باشید. سئوی ارزان قیمت تقریبا امکان پذیر نیست. SEO کار زمان‌بر و فشرده‌ای است. بنابراین اگر آژانس یا تیمی نرخ بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهد، به احتمال خیلی زیاد خدمات بسیار ضعیف و غیر استانداردی برای شما در نظر گرفته است.

خدمات سئو ارزان به هیچ عنوان محتوای یونیک و باکیفیتی روی وب‌سایت شما آپلود نمی‌کند و حتی به جای رشد صفحه، باعث زمین خوردن کسب و کار شما هم می‌شود. مثلا بسیاری از این خدمات شامل سئو کلاه سیاه هستند. سئو کلاه سیاه شامل ترفندهایی است که الگوریتم گوگل را دور میزنند و خلاف قوانین فرآیند سئو را پیش می‌برند. قطعا رتبه شما با وجود این ترفندها به سرعت سقوط می‌کند. شاید هم به طور کلی از فهرست گوگل حذف شوید. در واقع تمام تلاش‌های شما با خدمات نامناسب از بین خواهد رفت و دچار ضرر مالی می‌شوید.

هرچقدر بیشتر در مورد خدمات، استراتژی‌ها و هدف سایت خود اطلاعات داشته باشید، موقع انتخاب و همکاری با آژانس‌های خدمات SEO، بازدهی بیشتری خواهید داشت. نگران پرداخت هزینه SEO به یک تیم متخصص نباشید. در صورتی که هدفگذاری و ارائه خدمات شما به کاربرها درست و استاندارد باشد، قطعا در فضای وب سود چندین برابری کسب می‌کنید. همین سود باعث می‌شود با شوق بیشتری روی رسد بیزنس خود در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: