همه چیز در مورد قیمت سئو: هزینه سئو SEO چطور تعیین می‌شود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

 همه چیز در مورد قیمت سئو: هزینه سئو SEO چطور تعیین می‌شود؟

 

سئو بخش حیاتی دیجیتال مارکتینگ است. هزینه سئو بخش حل شده‌ای در بین دغدغه‌های صاحبین کسب و کارهای نسبتا بزرگ و بزرگ است. اما کسب و کارهای کوچک اغلب از آن غافل می‌شوند و فقط 50 درصد از آن‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌دانند چطور باید خدمات دریافتی خود را تعیین کنند و تقریبا فرآیند قیمت‌گذاری را بسیار پیچیده می‌بینند.

قطعا شما برای اینکه با دقت بیشتری هزینه‌های پرداختی خود را کنترل کنید و یا برای اینکه بدانید چه مقداری هزینه برای خدمات سئو منطقی است، در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید. به طور کلی هیچ استانداردی برای تعیین قیمت سئو SEO وجود ندارد. هر تیم و آژانسی می‌تواند طبق سلیقه و شرایط کاری خودش نرخ کار و خدمات را تعیین کند. یعنی این خود شما هستید که باید از بین گزینه‌های پیش رو انتخاب کنید، کدام آژانس خدمات SEO را در حد عالی و با هزینه معقول ارائه می‌دهد.

اصول اولیه سئو

قبل از اینکه بحث اسکناس و پول وسط کشیده شود، بهتر است اول در مورد اصول اولیه سئو صحبت کنیم. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو یک فرآیند برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل است. با افزایش رتبه، کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود و در نتیجه ترافیک و کلیک بیشتری هم از طرف سایت خود دریافت می‌کنید. هر چه کلیک‌های بیشتری دریافت کنید، احتمال فروش محصول و خدمات شما هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

اما به عنوان صاحب کسب و کار، باید مطمئن شوید که SEO به سوددهی و بازگشت سرمایه می‌رسد. در واقع شما باید بیشتر از چیزی که هزینه می‌کنید، بازگشت سرمایه داشته باشید. با این اوصاف بیایید خیلی سریع وارد بحث اعداد شویم.

چرا برای خدمات سئو هزینه کنیم؟

روزانه در سطح جهان بیش از 3.5 میلیارد سرچ گوگل انجام می‌شود. آمار سرچ در مجموع موتورهای جستجو، 5.6 میلیارد است. این مسئله کاملا نشان دهنده علاقه مردم به محصولات و خدماتی مثل خدمات محلی است. در واقع شما هم احتمالا به همین دلیل وارد مارکت آنلاین شده‌اید و می‌خواهید راحت‌تر به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. اما بیایید چند آمار بسیار مهم دیگر در مورد گوگل را با هم مرور کنیم تا مصمم‌تر از قبل بحث قیمت‌گذاری سئو را دنبال کنید.

46% از تمام سرچ‌های گوگل مربوط به بیزنس‌های محلی (Local Business) است. رتبه اول این سایت‌ها در گوگل همیشه 31% از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کند. 10 نتیجه برتر گوگل هم 91% از آمار کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بدانید: بررسی جدیدترین روش‌های سئو محلی

75% از مردم حتی به صفحه دوم SERP یا صفحه نتایج سرچ گوگل نمی‌روند. پس اگر سایت شما در صفحه دوم قرار دارد، باید بدانید که تقریبا در فضای وب نامرئی هستید و قرار نیست اتفاق خاصی در این فضا برای شما رقم بخورد.

 


مقاله مرتبط : دوره جامع سئو


مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در مورد “خدمات سئو” صحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

• قیمت سئو سایت به صورت ساعتی
بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• هزینه سئو سایت به صورت ماهانه
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

” با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای
شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

بیشتر بدانید: آموزش سئو رایگان





:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: