چطور Domain Authority سایت را مشخص کنیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور Domain Authority  سایت را مشخص کنیم؟

ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما دو نمونه از قدرتمندترین آن‌ها، Ahrefs و Open Site Explorer است. Ahrefs ابزار پولی است اما می‌توانید از Open Site Explorer‏ ‏به رایگان استفاده کنید. اگر عبارت Open Site Explorer‏ ‏را در گوگل جستجو کنید، می‌توانید وب‌سایت Moz.com را مشاهده کنید. روی این ابزار کلیک کرده و URL سایت مورد نظر را در این ابزار چک کنید.

انواع بک لینک

Backlink چیست را به طور کامل بررسی کردیم. حال نوبت به بررسی انواع بک‌لینک است. همه بک‌لینک‌ها یکسان نیستند و عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بک‌لینک فالو (follow)

می‌توان گفت که هر لینکی به طور معمول dofollow محسوب می‌شود مگر اینکه در کد HTML آن از ویژگی nofollow  استفاده شده باشد . هم چنین لینک‌های فالو به گوگل این امکان را می‌دهد تا لینک‌های مورد نظر را دنبال و به آدرس وب‌سایت شما برسد تا ارزش لینک منتقل شود  .

 

  • بک لینک نو فالو (no follow)

لینک‌های نو فالو به سایت‌هایی که به آن لینک داده‌اید ، ارزش و اعتباری وارد نمی‌کنند و زمانی که گوگل بک‌لینک‌های nofollow  را شناسایی می‌کند ، لینک را دنبال نمی‌کند. پس بهتر است تمرکز خود را روی نمونه‌های فالو بگذارید.


پیشنهاد مطالعهتاثیر نام دامنه روی سئو سایت شما


ویژگی Backlink‌هایی ارزشمند و مفید

همه‌ی Backlink‌ها به صورت یکسان ایجاد نمی‌شوند و کیفیت‌های متفاوتی دارند. در واقع اگر می‌خواهید رتبه بالاتری در SERP کسب کنید، باید روی نمونه‌هایی که کیفیت بیشتری دارند تمرکز داشته باشید.

” یک بک‌لینک با کیفیت 1000 برابر قدرتمندتر از یک بک‌لینک بی‌کیفیت است.”

  1. با وب‌سایت‌های معتبر لینک شوید.

ترجیح خود شما کدام است: Backlink گرفتن از وب‌سایت هاروارد یا یک وب‌سایت رندوم و بی‌کیفیت؟ با در نظر گرفتن تمام نکاتی که بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، منطقی است که هاروارد را انتخاب کنید. گوگل هم چنین منطقی دارد. این مفهوم در دنیای سئو با عنوان Domain Authority شناخته می‌شود. یعنی هر چه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می‌تواند اعتبار بیشتری هم به وب‌سایت شما از طریق لینک‌سازی بدهد.

  1. آن‌ها کلمه کلیدی اصلی شما را در انکر تکست لینک قرار می‌دهند.

Anchor text به قسمت قابل مشاهده متن در یک لینک گفته می‌شود. قطعا می‌خواهید که لینک‌های شما دارای انکر تکستی باشد که کلمه کلیدی اصلی در آن قرار گرفته است.

” موقع استفاده از کلمات کلیدی در انکر تکست، زیاده‌روی نکنید. گوگل الگوریتم پنگوئن را برای مقابله با همین شرایط طراحی و اجرا کرده است. امکان حذف شما از صفحه جستجو وجود خواهد داشت.”

  1. لینک شما حتما dofollow باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک‌هایی را که تگ nofollow  داشته باشند، نادیده می‌گیرد. خوشبختانه اغلب لینک‌های موجود در فضای وب‌، از نوع dofollow هستند و بیشتر لینک‌هایی که تگ nofollow دارند، در هنگام شروع رتبه‌گیری اهمیت چندانی ندارند. لینک‌های nofollow عبارتند از:

  • کامنت‌های وبلاگ
  • تبلیغات پولی
  • بیانیه‌های مطبوعاتی
  1. لینک برای اولین بار از یک دامنه به وب‌سایت شما ایجاد شده باشد.

صادقانه بگویم که قدرت لینک‌هایی که برای بارهای دوم، سوم و بیشتر، از یک وب‌سایت ایجاد شده‌اند، اصلا به اندازه‌ی لینک اولی نخواهد بود. یعنی لینک‌های یک وب‌سایت، روند بازدهی کاهشی خواهند داشت.

” البته لینکی که از یک وب‌سایت معتبر برای بار دهم ایجاد شده باشد، همچنان موثرتر از لینک اولیه‌ی یک وب‌سایت بی‌کیفیت است.”

چند روش مخصوص ایجاد بک لینک

شما به چند روش می‌توانید بک‌لینک‌های ایمن و کارآمد برای سایت خود ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که ساخت بک‌لینک مربوط به سئو خارجی وب‌سایت است، پس نیازمند دقت و مهارت بیشتری خواهد بود. برخی از روش‌های ساخت عبارتند از:

  • نوشتن محتوای ارزشمند در جهت لینک‌سازی
  • فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی
  • خرید ریپورتاژ در رسانه‌های مرتبط
  • فعالیت و ارسال دیدگاه و نظر در سایت‌های مرتبط
  • خرید Backlink متنی

بیشتر بدانیدمقاله سئو شده چیست؟


ایجاد بک لینک های نامناسب چه تاثیری در سئو سایت دارند ؟

از صاحبان وب‌سایت‌ها از روش‌های اشتباه برای ایجاد بک لینک‌ها مثل خرید بک‌لینک‌های مدت دار ، فروش بک‌لینک‌ها و سایر روش هایی که توسط گوگل ممنوع شده است ، استفاده می کنند که به طبع به ضرر سایت آنها خواهد بود .

بهتر است ساخت Backlink را در زمان های متفاوت انجام دهید ، به صفحات مختلف سایت خود لینک دهید  و از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا برای لینک‌سازی خارجی خود استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را بدست آورید.

در نتیجه، لینک سازی یک اهرم نیرومند برای رساندن کلمات هدف ما به رتبه های برتر می‌باشد که باید  طبیعی و اصولی انجام شود در غیر این صورت توسط ربات های گوگل جریمه ( پنالتی ) می‌شوید یا شاهد پیشرفت خاصی نخواهید بود . هم چنین ، درصورتی لینک سازی مفید می‌باشد که سئو داخلی وب‌سایت هدف به خوبی انجام داده شده باشد .  اگر سئو داخلی خود را به خوبی انجام نداده‌اید ، هرگز به سمت لینک سازی نروید .

نکته کلیدی آخر:

هر چه تعداد افراد بیشتری صفحات شما را معرفی کنند، احتمال دریافت بک‌لینک‌ها برای شما بیشتر خواهد شد. بنابراین با همکاران و افرادی که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند تماس بگیرید و تعامل ایجاد کنید. از آن‌ها بخواهید لینک صفحات شما را در سوشال مدیا و پلتفرم‌های دلخواه خود قرار دهند.

بیشتر بدانید : مشاوره حرفه ای سئو





:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: